Michael Leiters árulta el egy interjúban, hogy még a bonyolult hibrid rendszerrel ellátott SF90 szupersportkocsi megalkotása is gyerekjáték volt ahhoz képest, amit a márka első SUV modelljének kifejlesztése jelent. Nem csoda, nem egy átlagos crossovert szeretnének piacra dobni.
Azt gondolhatná az ember, hogy egy brutális, 1000 lóerős hibrid szupersportkocsit nehezebb összehozni, mint a mai vásárlók kedvenc kategóriájának, az SUV világnak az egyik résztvevőjét. Alapvetően egy átlagos, tömegtermékeket gyártó márkánál ez jó eséllyel így is lenne, viszont Ferrari szinten már fordul elég erősen a kocka.
Nekik ugyanis több évtizedes gyakorlatuk van sportkocsizás terén, az SUV vonal eddig viszont elkerülte őket. Eddig, mert már fejlesztés alatt áll a márka első méretes crossovere, mely Purosangue néven kerül majd a szalonokba. Egyelőre csak ennyit tudunk róla, a megjelenését és a technikai részleteit teljes homály fedi. Most viszont Michael Leiters, a Ferrari műszaki igazgatója beszélt egy picit a készülő projektről, vagy legalábbis annak a nehézségeiről.
“Az SF90 is kihívás volt, de a Purosangue SUV teljesen más dimenziót képez nehézségek terén. Ez azt jelenti, hogy teljesen új megközelítésre és tesztelési eljárásokra van szükség, hogy megfelelhessünk az SUV vásárlók igényeinek. De nagyon magabiztos vagyok. Személy szerint én már sok ilyen modellt csináltam, és azt hiszem, megértettük, hogy mi kell ahhoz, hogy SUV és Ferrari is legyen egyszerre az autó. Ha eljön az ideje, meglátod, hogy ez a kettő nem zárja ki egymást!”- hangzott az igazgató beszámolója, melyben utalt arra is, hogy nem is olyan régen még az ő felügyelete mellett zajlott a komplett Porsche SUV flotta fejlesztése is.
A feladat tehát nem egyszerű, de ha kész lesz az olaszok első crossovere, az egyértelműen más kategóriát jelent majd, mint a legtöbb ma piacon lévő modell. Mindezek mellett egy dolog még garantált a Porsche, a Lamborghini és az Aston Martin példájából kiindulva: pillanatok alatt giga siker lesz belőle!
(képek: autocar)