A Nissan Interstar legújabb generációja már elektromos hajtásokkal is kérhető. Persze, a gyártó azért gondol a hosszú távon fuvarozókra is, így a dízel lehetőség is megmaradt a palettán.
Nem újdonság, hogy a Renault és a Nissan együtt fejleszt haszongépjárműveket, így az sem nagy meglepetés, hogy a Renault Master tavaly év végi premierje után a japánok is megmutatták a saját verziójukat. Ez nem más, mint az Interstar legújabb generációja, mely számos ponton előrelépés az elődhöz képest.
Dizájn szempontjából könnyen felismerhető a Nissan újdonságában a francia testvér, például a fényszórók rajzolata teljesen megegyezik. A hűtőrács azonban hangsúlyosabb, hiszen egy krómozott toldattal vizuálisan most már lámpától lámpáig terjeszkedik a szóban forgó alkatrész. A légellenállást csökkentve itt is feltűnik a hátrafelé lejtő karosszéria-végződés, illetve az eddigiekhez képest szélesebb oldalsó ajtó is könnyen kiszúrható.
Kétféle karosszéria-hosszúsággal jelenik meg az új Interstar, a kisebb 5,68 méteres, míg a nagyobb már 6,32 méternyi hosszal rendelkezik. Felépítmények tekintetében sokféle lehetőséget kínálnak a japánok egészen a csupasz alváztól a kempingezésre felkészített verzióig. Persze, legtöbben a hagyományos dobozos kivitelt vásárolják majd meg, melyek raktere hossztól és magasságtól függően 10,8 köbmétertől egészen 22 köbméterig terjedhet. A terhelhetőség akár 2 tonnás is lehet.
Ami igazán fontos újdonság, hogy most már elektromosként is vásárolható a járgány Interstar-e néven. Akinek ez a szimpatikusabb (mert mondjuk főként városban fuvarozik és olyan helyeken is dolgozna, ahonnan már ki vannak vagy ki lesznek tiltva a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók), annak kétféle választási lehetősége van. A belépő szint a 40 kWh teljesítményű akkumulátoros, melyhez egy 130 lóerős elektromos motor tartozik. Ezzel nagyjából 200 kilométeres hatótávot kaphatunk városi használat mellett.
Impozánsabb adatokkal rendelkezik a 87 kWh teljesítményű akkumulátorral szerelt Interstar-e, melynek elektromos motorja 143 lóerőt képes kipréselni magából, a hatótáv pedig normál használat mellett 460 kilométerre tehető. Mind a két variáns végsebessége 120 kilométeres óránkénti tempóra van szabályozva, de ennél többre valljuk meg, hogy az elektromos furgonosok többségének nincs is szüksége.
Annál inkább a gyors töltési lehetőségre, mely természetesen akkumulátoronként változik. A gyengébbik esetében például az AC töltés 7 vagy 11 kW-os lehet, a DC gyorstöltés pedig 50 kW-tal folyhat. A nagyobb akksis furgon esetében már a AC töltésnél a 11 kW az alap, míg az opciós extra a 22 kW-os lehetőség. A DC gyorstöltés ebben az esetben a 130 kW-ot is lehetővé teszi. Ezzel hagyományos AC töltéssel nagyjából 4 órára kell számítani 10-ről 100 százalékra töltésnél, míg a gyáriak kommunikációja szerint a gyorstöltő akár 30 perc alatt is képes visszapumpálni a járgányba 252 kilométerre elegendő energiát.
A Nissan és a Renault is úgy gondolkodik, hogy az elektromos vonal mellett továbbra is szükség van a dízel meghajtásra is, így ezeket a lehetőségeket is beépítették a palettába. A közösen továbbfejlesztett 2 literes dízel 105, 130, 150 és 170 lóerővel érhető el, váltó tekintetében pedig a hatsebességes manuális vagy a kilencsebességes automata jöhet szóba.
Természetesen technikai téren is egy fejlett furgonról beszélhetünk, melyhez már alapáron is komoly biztonsági extrák járnak. Ilyen például a táblafelismerő vagy a vészfék asszisztens, de akár oldalirányú figyelmeztető rendszert vagy éppen utánfutó stabilizálás is kérhető hozzá.
Az új Interstar a tervek szerint idén nyártól lesz elérhető, de az előrendelések felvétele már az első negyedévben megkezdődik. Az árazás még nem ismert, az viszont elhangzott, hogy az autóra 5 év garanciát adnak majd, míg az akkumulátor esetében ez már 8 évre tehető. A megtett táv korlátozás viszont mind a két esetben 160 ezer kilométer.