Nem kis botrány van kibontakozóban Amerikában, miután a legújabb fejlemények szerint körülbelül egy tucat vásárlójától kétszer vonta le az új autó vételárát a Tesla. Az amerikai elektromos cég a bankra mutogat, a bank pedig a Tesla felelősségét hangoztatja, miközben sok tízezer dollár hiányzik néhány ember számlájáról.
A virtuális világ egyre hangsúlyosabban van jelen a mindennapi életünkben. Ma már dolgozhatunk az otthon kényelméből, értekezleteket bonyolíthatunk le, sőt még a vásárlások lebonyolításához sem kell a boltba látogatnunk. Az online adás-vétellel ráadásul már autóhoz is juthatunk, például a Tesla is lehetőséget nyújt az ilyen módon történő vásárlásokra.
A dolog azonban még nem teljesen problémamentes, legalábbis erre világít rá egy tucat új Tesla tulajdonos esete, akiknek a bankszámlájáról duplán vonta le a több tízezer dolláros árat a cég a CNBC jelentése szerint. Az eset pikantériája, hogy a károsultak a beszámolók alapján ugyan megkeresték az elektromos gyártót, ám onnan elhajtották őket azzal, hogy a bankjuknál igényeljék a tranzakció visszafordítását. Elég furcsa hozzáállás, főleg annak tekintetében, hogy nem aprópénzről van szó.
Ott van például mindjárt Tom Slattery esete, aki egy Tesla Model Y boldog tulajdonosa lehetne, ha elmondása szerint az 53 ezer dolláros autó nem került volna 106 ezer dollárjába. Slattery ráadásul azt is elmondta, hogy érthetetlen módon a második vételár levonás úgy történt meg, hogy arról sem SMS, sem pedig e-mail üzenetet nem kapott, csupán a bankszámláját ellenőrizve vette észre azt.
„Hihetetlen, hogy lényegében 53 ezer dollárt loptak el a bankszámlámról úgy, hogy egy telefont, SMS-t vagy bármi megkeresést nem kaptam. Az is felháborító, hogy a probléma megoldása szemlátomást senkinek sem sürgős”- mondta Tom, utalva arra, hogy a bank szerint a visszafizetés akkor gyorsabb, ha azt a Tesla is kezdeményezi, de a gyártó erre nem hajlandó a korábbi megállapítás szerint.
Nagyon úgy tűnik, hogy nem csak Slattery járt rosszul az elmúlt hónapokban, a CNBC ugyanis eddig csaknem egy tucat másik károsultat is felkutatott és ellenőrizte a vásárlási és tranzakciós előzményüket. Minden esetben ugyan az történt: a pénz duplán vonódott le, a Tesla pedig a bank felé tereli a dolgot. Szerencsére úgy néz ki, hogy a banki tranzakció visszafordítással orvosolható lesz a probléma a szakértők szerint, de ez időbe telik. Talán 10 nap, de lehet több is, mire bejelentés után történik valami az elveszett tízezer dollárok ügyében.