A Ford egy kisebb ám mégis fontos ráncfelvarrást végzett el a közkedvelt alsó-középkategóriás modelljén. Mild hibrid megoldással takarékoskodó motorok és modern technikai vívmányok jelentek meg a Focus kínálatában.
Megérkezett a Fiesta után megérkezett a Focus ráncfelvarrása is, mely egyértelműen nem a külső változtatásokra, hanem a belső tartalomra helyezte inkább a hangsúlyt. Fontos újítás jelent meg például a motorpalettában, ahonnan elbúcsúzott a már korosnak számító 1,5 literes 150 lóerős benzines aggregát, a helyét pedig egy 1 literes Ecoboost hibrid egység vette át.
Ez a mild hibrid rendszerrel kiegészített motor 125 és 155 lóerős kivitelben érhető el, a fogyasztás pedig még az erősebb változat esetén is csaknem 17 százalékkal kevesebb, mint amit az 1,5 literes motor tudott felmutatni. A 48 voltos hibrid rendszer a 20 Nm nyomatéknyi hajtás rásegítés mellett az indítómotor szerepét is ellátja.
Mindezek mellett a Focus belső terében is találhatunk újdonságokat. Ilyen például a teljesen digitális és testre szabható 12,3 colos műszerfal, a vezeték nélküli mobiltelefon töltő illetve az új infotainment rendszer. Ez utóbbi ráadásul a még hivatalosan nem működő, de a tervek szerint még idén aktiválásra kerülő V2V, azaz az autók közötti vészhelyzeti kommunikációt is képes kezelni, azaz a jövőben ha balesetet vagy akadályt észlel egy Focus, akkor képes szólni a többi ilyen technológiával ellátott autónak, illetve a folyamat természetesen fordított irányban is működik.