Az R8 legújabb generációjából is készült teljesen elektromos hajtású kivitel, ebből épített most önálló vezetésre képes prototípust az Audi.
A Sanghajban rendezett szórakoztató-elektronikai szakkiállításon mutatta be legújabb prototípusát az Audi, az R8 e-tron Piloted Driving Concept pedig a nevéhez illően a márka elektromos hajtású sportkocsijának önálló vezetésre képes változatát takarja.
A 460 lóerős teljesítményre és 920 Nm nyomatékra képes elektromotorral cseppet sem nevezhető lassúnak a villanyos R8, hiszen mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra. Igaz, a végsebessége nem veszi fel a versenyt a belsőégésű motorral szerelt kivitellel, hiszen annak érdekében, hogy ne merüljenek le túlságosan korán az akkumulátorok, már 210 km/óránál korlátozza a száguldást az elektronika.
Az R8 e-tron prototípusa azonban képes arra, amire a többi sportkocsi még nem: különböző szenzorok, kamerák és lézeres érzékelők adatainak alapján önállóan vezet a forgalomban. A német gyártó szerint egyelőre még csak kísérletiként létező megoldás két éven belül a szériagyártású modellekben is megjelenhet, és ha egy teljes utazást még nem is bízhatunk az autónkra, bizonyos helyzetekben már képesek lesznek átvenni az irányítást ezek a kocsik.