A BMW úgy döntött, hogy nem kap utódmodellt a kifutó elektromos i3 széria. Kiderült, hogy ez csak részben igaz. Nevében és árában is kevesebb lesz majd az a modell, mely alternatívaként jelenik meg helyette.
A BMW utód nélkül nyugdíjazza az elektromos i3-at, legalábbis erről szóltak az első hírek. Most azonban kiderült, hogy azért lesz kis elektromos a bajor palettán nagyjából 5 év múlva.
Na de akkor miért kellett kukázni az i3 nevet? Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztési igazgatója azzal magyarázta a döntést, hogy az utódmodell teljesen más elveket képvisel majd, ezért jobbnak látták tiszta lappal kezdeni. Először is, az i2 néven debütáló modell felhagy a karbonszálas anyagok nagymértékű használatával, helyette pedig nagy szilárdságú alumíniumot és acélt alkalmaznak majd. Ennek a legfőbb oka, hogy alaposan csökkenteni tudják az autó árát, mert a jelenlegi árfekvés nem igazán versenyképes a konkurens modellekkel szemben.
A cél, hogy a 30 ezer eurós ár alá be tudjanak csúszni vele, ami közel sem lehetetlen, lévén, hogy a Mercedesszel aláírt megállapodás szerint a fejlesztés közösen zajlik majd, magyarán a fejlesztési költségek is jóval barátibbak lesznek.