Puttonnyal is megérkezett az új Mercedes CLA

A Mercedes-Benz legfrissebb újdonsága, a CLA Shooting Brake hivatalosan is bemutatkozott. A formás kombi nem csupán a látványos dizájn miatt érdekes, hanem azért is, mert ez az első olyan Mercedes-kombi, amely elektromos hajtással is kapható lesz.

A modell limuzin változata már tavasszal megérkezett, most azonban a nagyobb csomagtartós kivitel is csatlakozott a kínálathoz. Az új generáció minden méretében nőtt: hossza immár 4,72 méter, szélessége 1,86 méter, magassága pedig 1,47 méter. A tengelytávot is megnövelték – 2,79 méter hosszú, ami 6,1 centiméterrel haladja meg az előző CLA értékét.

A dizájn a szedánnal közös alapokra épül: az elektromos kivitel orrán 142 apró LED-csillag díszíti az óriási márkajelzést, míg a hibrid változatok szerényebb megjelenésűek, bár ott is találunk csillagmotívumokat. A süllyesztett kilincsek és a hátsó fényszórók is a már ismert, elegáns megjelenést hozzák.

A beltér technikai szempontból is sokat fejlődött. Alapfelszereltségként két kijelző jár – egy 10,25 colos digitális műszeregység és egy 14 colos érintőképernyő. Felárért még egy 14 colos kijelző kerülhet az utasoldalra is. A fedélzeti rendszert a vadonatúj MB.OS operációs rendszer működteti, amely mesterséges intelligenciát is alkalmaz: a Google és a Microsoft technológiái például a navigációban is szerepet kapnak.

A praktikum terén a csomagtér nyit kulcsfontosságú szerepet. A Shooting Brake alapból 455 liternyi poggyászt nyel el, ami 30 literrel kevesebb, mint az elődmodellnél. A hátsó ülések lehajtásával a kapacitás 1290 literre nő, ez szintén kevesebb, mint korábban, de az elektromos változat egy 101 literes első tárolórekeszt (frunk) is kínál – ami értelemszerűen teljesen új elem a modellcsaládban.

A CLA kombi is az MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) padlólemezre épül, amelyet a limuzin is használ. A hajtáslánc-változatok között szerepel a 48 voltos lágy hibrid, valamint a teljesen elektromos meghajtás is. Az EQ név helyett mostantól „EQ technológiával” felirat jelzi az elektromos hátteret.

Az elektromos alapmodellt CLA 250+ Shooting Brake néven találjuk meg a kínálatban. Ez a kivitel 268 lóerős, 335 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az akkumulátor 85 kWh-s, amelyet akár 22 kW-os AC vagy 320 kW-os DC töltésről is lehet táplálni. Villámtöltés esetén 10 perc elegendő lehet 310 kilométer hatótáv eléréséhez. A hivatalos WLTP mérés szerint az autó egyetlen töltéssel akár 761 kilométert is képes megtenni.

A sportosabb CLA 350 4MATIC Shooting Brake már 349 lóerővel és 515 Nm-rel dolgozik, ráadásul összkerékhajtással. Ez a változat álló helyzetből 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg a gyengébb testvér 6,8 másodperc alatt éri el ugyanezt. A végsebesség mindkét modellnél 210 km/h. Az akkumulátor itt is 85 kWh kapacitású, a megtehető távolság pedig 730 kilométer.

A hibrid modellekről egyelőre kevés részlet látott napvilágot. Annyi azonban sejthető, hogy a limuzinhoz hasonlóan ezekbe is az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor kerül majd.

Árakról még nem adott ki hivatalos közlést a gyártó, viszont az első eladó autók várhatóan 2026 márciusában érkeznek meg az európai Mercedes-kereskedésekbe.