Retro stílusú Porsche 911 alapú különlegességet mutatott be a Rezvani

Az amerikai Rezvani már egy ideje dolgozik azon, hogy a Porsche 911-est még különlegesebbé tegye. Az RR1 története sem most kezdődött, hiszen a gyártó korábban más dizájnnal mutatta be, majd később úgy döntött, hogy retro stílusra formálja az autót. Most be is mutatkozott a végleges modell, a gyártás hamarosan indul, az első példányokat idén nyáron vehetik át a vásárlók.

A Rezvani meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a részletekről, de annyi biztos, hogy az RR1 a Porsche 911 992-es generációjára épül, és karbon karosszériája a legendás 935-öst és az 1970-es évek Kremer versenyautóit idézi. A cég szerint az autó egyszerre tiszteleg az ikonikus formaterv előtt, miközben a modern kor kényelmét, teljesítményét és biztonságát kínálja a vásárlóknak.

A karosszéria szinte teljesen karbonból készült, kivéve az ajtókat. A dizájnelemek között retro-stílusú fényszórók, szellőzőnyílásokkal ellátott első sárvédők és egy látványos hátsó szárny is megtalálható. Az autó 20 és 21 colos könnyűfém kerekeken gurul.

A cég kétféle változattal indítja el az értékesítéseket. Ezek a felhasznált alapokban és a teljesítményben különböznek majd egymástól.

A Rezvani RR1 600 a Porsche 911 Carrera T alapjaira épül, és a hátsókerék-hajtás mellett egy 3.0 literes, duplaturbós, hathengeres boxermotor hajtja, amely 600 lóerős teljesítményt ad le. Az autó hat- vagy hétfokozatú manuális váltóval, illetve PDK automatával is rendelhető.

A Rezvani RR1 750 a Porsche 911 Turbo S modellre épül, ezért értelemszerűen más szintről beszélhetünk ebben az esetben. A 3.8 literes, duplaturbós, hathengeres motor 750 lóerőt teljesít, és egy PDK váltón és összkerékhajtáson keresztül juttatja az erőt az útra. A különlegesség 0-100-as gyorsulása mindössze 2 másodpercre tehető.

Mindkét modell rendelhető utcai és versenypályára optimalizált futóművel, illetve számos opcióval, beleértve a központi rögzítésű kerekeket, hűtésfejlesztéseket és Brembo fékrendszert. A versenypályára szánt verziókhoz bukókeret, versenyövek és könnyített polikarbonát ablakok is elérhetők.

A teljesítményorientált extrákon kívül a vásárlók széles személyre szabási lehetőségekkel is élhetnek, beleértve az egyedi váltógombokat, grafikákat és különleges fényezéseket.

A Rezvani RR1 mindössze 50 példányban készül, és a cég már most fogadja a megrendeléseket. Az első öt autó átalakítása önmagában 195 000 dollárba (73 millió forint) kerül, amely nem tartalmazza a donorautó árát. Ez azt jelenti, hogy az RR1 600 teljes költsége legalább 329 000 dollár (123 millió forint), míg az RR1 750 akár 424 000 dollárba (158 millió forint) is kerülhet, extrák nélkül.