Jürgen Stackmann, a Volkswagen márka Sales- és Marketing igazgatótanácsának tagja beavatta a sajtó képviselőit az ID.3 piaci bevezetésének néhány részletébe.
Miután a német konszern május nyolcadikán megnyitotta az előrendelést a limitált 1ST kiadásra nagyon gyorsan 15 ezer megrendelést kapott a típusra. Stackman jó esélyt lát arra, hogy mind a 30 ezer erre allokált példány elkelt még mielőtt az álcázás nélküli szériapéldányt bemutatják a szeptemberi Frankfurti Autoshow-n.
A bemutató után az ügyfelek leadhatják rendeléseiket a kereskedőknél, Stackman felhívta a figyelmet arra, hogy azok (az egyes importőrök már látták a végleges változatot) azonban jóval magasabb példányszámot igényeltek az anyacégtől, mint azt eredetileg tervezték.
Az első változat a közepes hatótávú akkumulátorcsomaggal és középső felszereltségi szinttel kerül a piacra hogy megalapozzon a kisebb illetve nagyobb hatótávú és alap- vagy luxusváltozat számára. Stackman elmondása szerint nem akarnak éveket várni az alapkivitel piacra dobásával (melynek nem titkolt célja beférni a 30 ezer eurós ár alá).
Az első példányok 2020 közepén érkeznek meg a vevőkhöz, a tervek szerint a zwickaui gyár 100 ezres kapacitása maximálisan ki lesz használva bár kétségkívül a 2020-as évben ezt még nem sikerül megugrani.
Az ID.3 bemutatása nem csak az elektromos VW-k új generációjának piacra kerülése miatt fontos, hanem ez lesz az első típus, amely online illetve vezeték nélküli hálózati kapcsolaton keresztül teszi hozzáférhetővé bizonyos funkcióit illetve frissítheti rendszereit.
„Az autónkat így frissen tarthatjuk, követve a trendeket, tetszőleges kényelmi és egyéb funkciókat aktiválhatunk. Ehhez tapasztalatokat kell gyűjtenünk, mielőtt nagy számokban gondolkodhatunk, de körültekintőek és konzervatívok vagyunk az eladásokat illetően „-nyilatkozta a szakember.