Saját márkát alapított két egykori Tesla-mérnök

A brit Longbow új megközelítést hoz az elektromos sportautók világába, hiszen filozófiája szerint a mai autók legnagyobb problémája a túlsúly. A cég mottója, a Celeritas Levitatis („A könnyedség sebessége”), jól tükrözi céljukat: az elektromos járművek világában is radikálisan csökkenteni a tömeget, így visszahozni a valódi vezetési élményt.

Egy új startup cég nem kis ígéretekkel bukkant fel az autózás világában. A Longbow nem kevesebbet ígér, mint hogy könnyű elektromos sportkocsikat hoz létre, ezzel elhozva az igazi vezetési élményt az elektromos járgányok kategóriájába is.

A vállalatot két volt Tesla-mérnök, Daniel Davy és Mark Tapscott alapította, akik korábban olyan neves autógyártóknál és versenysorozatoknál is dolgoztak, mint a Lucid Motors, BYD, Formula E, Lotus, Aston Martin és Ariel. Vezetésükkel a Longbow azt állítja, hogy új kategóriát hoz létre az elektromos sportautók között, amelyet Featherweight Electric Vehicle (FEV) néven emleget.

A Longbow első két modellje, a Speedster és a Roadster, rendkívül könnyű elektromos sportautók lesznek az ígéretek szerint, tömegük egy Mazda MX-5 szintjéhez közelít, ami egyedülálló a kategóriában. A Speedster egy teljesen nyitott, szélvédő nélküli kétüléses, mindössze 895 kg tömeggel, 442 km-es hatótávval és 3,5 másodperces 0-100 km/h gyorsulással. A Roadster fix keménytetővel érkezik, kissé nehezebb (995 kg), de hatótávja valamivel nagyobb (451 km), gyorsulása pedig csupán egy tizedmásodperccel marad el a Speedsterétől.

A hajtásláncról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy a gyártó elsőként egy 2170-es nikkel-kadmium akkucellákkal működő, 240 kW-os villanymotorral szerelt változatot tervez, de a későbbiekben egy dupla motoros verzió is elképzelhető. A konstrukció moduláris és cserélhető, így a motorok, az akkumulátor-kémia vagy a teljesítmény módosítása nem igényel teljes újratervezést, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Caterham vagy az Ariel különböző motorokkal alakítja át autóit.

A Longbow Roadster neve nem véletlen, ezzel direkt odaszúrtak Teslának és az évek óta csúszó új Tesla Roadsternek, amelyet Elon Musk 2017-ben jelentett be, de azóta sem került gyártásba.

„Sok vásárló előleget fizetett egy Roadsterért, amit még mindig nem kaptak meg” – mondta Davy egy Top Gear interjúban. „Mi leszünk az elsők, egy valóban elérhető elektromos Roadster modellel.” A cég azt üzeni, hogy aki megelégelte a várakozást, inkább náluk fektessen be egy valóban elkészülő autóba.

A Speedster induló ára 84 995 font, míg a Roadster 64 995 fontba kerül majd. A cég exkluzív modelleket is kínál: a Luminary 1st Edition csupán 10 példányban, az Autograph Edition pedig 25 darabos limitációval készül. A Speedsterből csupán 150 darabot gyártanak, így azoknak, akik birtokolni szeretnének egyet, gyorsan kell dönteniük, hiszen a tervek szerint a gyártás még idén el fog kezdődni.

Bár a Longbow ígéretei izgalmasan hangzanak, nem ez lenne az első startup, amely úttörő elektromos sportautókat ígér, majd végül nem tudja teljesíteni az elvárásokat. Az elmúlt években több ambiciózus projekt tűnt el a süllyesztőben, mert nem tudtak finanszírozást szerezni vagy a fejlesztés során technikai akadályokba ütköztek. Ha azonban a Longbow valóban megvalósítja terveit, egy új, ultrakönnyű elektromos sportautó-kategóriát teremthet, amely visszahozza az igazi vezetési élményt az elektromos autók világába.