A prémium középkategóriás szedánok világában, ahol a presztízs, a teljesítmény és a folyamatos technológiai fejlődés a siker kulcsa, a BMW legújabb 5-ös sorozata magabiztosan emelkedik ki a mezőnyből a legújabb értékesítési adatok szerint. Bár a bajor gyártó már dolgozik a nyolcadik generáció ráncfelvarrásán, a 2023 májusában bevezetett modell jelenlegi formájában is komoly fölényben van a konkurenciához képest, ráadásul kombi karosszériával is viszik, mint a cukrot.
2025 első négy hónapjában a BMW nemcsak hogy az élre állt az európai prémium középkategóriás eladásokban, hanem tetemes előnyre tett szert a közvetlen vetélytársakkal szemben. Az Automotive Europe által közzétett adatok szerint ugyanis január és április között 20 402 darabot adtak el a 5-ös sorozatból Európában, ami 56%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ennek hátterében részben az áll, hogy a korábbi, öregebb hetedik generációt váltotta a jelenlegi modell, de még így is lenyűgöző a tempó.
Ugyanebben az időszakban a Mercedes 15 811 darab E osztályt értékesített, ami ugyan 19%-os bővülést mutat, de ez is messze elmarad a BMW eredményétől. Az Audi A6 és S6 modellek kombinált eladása 13 774 darab volt, 10%-os éves növekedéssel.
A villanyautók között is a BMW i5 bizonyult a legnépszerűbbnek, amelyből 8 843 példány talált gazdára – ez 55%-os emelkedés 2024 első négy hónapjához képest. Az Audi A6 e-tron is szépen szerepelt, 7 460 darabos eladásával szorosan követte. A Mercedes EQE iránti kereslet viszont csökkent, 3 740 eladott darabbal 22%-kal maradt el az előző évi számoktól.
A nagy prémiumautók piacán az év első négy hónapjában a dízelek és a plug-in hibridek egyaránt 30%-os piaci részesedéssel bírtak, míg az elektromos modellek 27%-os részt tudhattak magukénak. A benzines kivitelek 11%-ot tettek ki, míg a hagyományos hibridek csupán 1,8%-ot.
A szedán és kombi kivitelek közül egyértelműen az utóbbi iránt nagyobb az érdeklődés. Németországban a BMW vásárlók körülbelül 60%-a a kombit választja. A BMW i5 esetében az eladások 61%-a a Touring verzióra esett. Az Audi A6-nál még erőteljesebb ez az arány: a hagyományos modellek 86%-a, míg az A6 e-tron változatok 82%-a kombi volt. A Mercedes-Benz E osztály eladásai pedig közel egyenlően oszlanak meg a szedán és a kombi között.