A Peugeot bemutatta az új versenyautóját, mely a Le Mans-i 24 órás versenyen áll majd rajthoz a Hypercar kategóriában. Természetesen hibrid hajtással próbálkoznak a franciák.
Mintegy 10 éve már annak, hogy a Peugeot utoljára rajthoz állt a Le Mans-i 24 órás verseny legmagasabb géposztályában, ám idén visszatérnek az élvonalba a franciák. Bemutatták az ehhez használatos versenyautójukat is, mely 9X8 néven került be a köztudatba.
Az elnevezés a legutolsó, még LMP1 kategóriás versenyautóra utal vissza, a 908-asra, ám összkerekes révén bekerült az X-is a képbe. Természetesen hibrid hajtásban gondolkodtak a tervezők, így egy benzines 2,6 literes 680 lóerős V6-os erőforráshoz még hozzácsaptak egy 268 lovas villanymotort is.
Az új jármű különlegessége, hogy nincs rajta a kategóriára jellemő méretes hátszó szárny. A gyáriak elmondása szerint ugyanis már a karosszéria kialakításával sikerült elérni a kívánt leszorítóerőt, így a méretes „deszka” már csak rontana a légellenállási értékeken. Hogy pontosan mi a trükk, arról nem beszéltek, de egyes feltételezések szerint mozgatható diffúzor vagy alsó panel állhat a siker mögött.
A 9X8-ast olyan nevek terelgetik majd idén a hosszútávú versenyen, mint Kevin Magnussen, Paul di Resta, Jean-Eric Vergne, Loic Duval, Gustavo Menezes és Mikkel Jensen.