A BMW fennhatósága alá tartozó Mini biztosra akar menni az új elektromos modellekkel, ezért nem veszi félvállról a szélsőséges helyzetekre felkészülést sem. Svédországban havazódott be az új villanyos hatch.
Az elektromos autózás korszakának küszöbét átléptük, így már csak az a kérdés, hogy a villanyos járgányok vajon tényleg átveszik-e a hatalmat a palettákon. Egyelőre úgy néz ki, hogy a gyártók mindent megtesznek azért, hogy ez bekövetkezzen, pénzt nem kímélve folynak a fejlesztések világszerte.
A BMW fennhatósága alá tartozó Mini is elektromos márkává készül átalakulni, így érthető, hogy már most beleadnak apait-anyait az újdonságokba, hiszen egy félresikerült próbálkozás alapjaiban akaszthatja meg a további folyamatokat.
Az elektromos modelleknek ugyan úgy működniük kell szélsőséges körülmények között, mint az eddigi hajtásláncokkal elkészült autóknak, így természetesen ezen a fronton sem maradhatnak el a komoly tesztelések és az újonnan szerzett tapasztalatok segítségével történő finomhangolások. A Mini most a 2023-ban érkező új háromajtós hatch modelljét nyúzza éppen hóban-fagyban, egészen pontosan a gyártó svéd tesztközpontjában, Arjeplogban.
A gyártó elárulta, hogy természetesen a tesztelés alatt nagy hangsúlyt kap az akkumulátorok tartósságának vizsgálata, de nem erről szól az egész program. Igyekeznek olyan finomhangolásokat végezni, aminek köszönhetően télen is élvezetes lesz az autó vezetése. A havas üzemmódhoz hangolják a futóművet, az erőátvitelt és a vezetést segítő rendszerek működését.
Az elektromos Mini tehát felkészül a télre, bár nálunk évek óta nem volt már ilyen. Nem baj, legfeljebb a szerencsés magyar vásárlók majd északra utaznak a járgánnyal, hogy megtapasztalják a gyártó által ígért, télen is felcsigázó vezetési élményt. Aztán hatótávra figyelni!