A BMW új generációs Neue Klasse modelljei, köztük a szeptemberben bemutatkozó iX3 elektromos SUV, négy intelligens vezérlőegységet, úgynevezett „szuperagyakat” kapnak. Ezek külön-külön felelnek a menetdinamikáért, az autonóm vezetésért, az infotainment-rendszerért, valamint az egyéb funkciókért, mint például a világítás és a klímavezérlés.
A BMW egy rendkívül nagy teljesítményű központi számítógép-rendszert épít be az új generációs modelljeibe, amely húszszor erősebb, mint a jelenlegi modellekben található rendszerek. Az autó belső kábelezése is megújul a „zónás kábelköteg-architektúrával”, amely négy részre osztja a vezetékezést (elöl, középen, hátul és a tetőn), 600 méterrel csökkentve a vezetékek hosszát, ami 30%-os súlycsökkenést eredményez.
Emellett a hagyományos biztosítékok helyett „okos e-biztosítékok” kerülnek az autóba, amelyek aktívan irányítják az energiafelhasználást, így akár 20%-kal javítva a hatékonyságot. Ezek a biztosítékok nemcsak a teljesítményelosztást optimalizálják, hanem intelligensen szabályozzák az energiafelhasználást a vezetés, parkolás vagy töltés során.
A BMW a felhőalapú frissítésekre is nagy hangsúlyt fektet, így a jövőben több mint 1 000 szoftvermodul, 20 GB-nyi programkód és 500 millió sornyi szoftver működteti majd az autókat. Ennek köszönhetően a járgányok minden tekintetben folyamatosan frissíthetők lesznek pillanatok alatt anélkül, hogy a tulajdonosoknak szervizbe kellene vinniük őket.
A hosszú távú stratégia részeként a BMW saját fejlesztésű technológiákra épít a menetdinamikában és az infotainment-rendszerekben, míg más területeken vezető szoftvercégekkel működik együtt. A márka éppen ezért nemrég egy több mint 10 000 mérnököt foglalkoztató saját szoftverfejlesztő részleget hozott létre, hogy az élen maradjon az autóipari digitalizáció versenyében.