Elég egyetlen pillantás az Elantrára ahhoz, hogy kétségünk se legyen: a Hyundai tényleg óriási változáson ment keresztül. Ez az autó olyan érett és kiforrott konstrukciónak tűnik, amilyen valójában. És a minőségére sem lehet semmi panasz. Sőt!
„Nem, a H-betűs embléma nem Hondát, hanem Hyundait jelent” – magyarázkodik az ember lépten-nyomon azon ismerőseinek, akik karnyújtásnyi távolságra megközelítették az Elantrát. Autós újságíró szemmel persze nem is tűnnek hondásnak a kocsi vonalai. Ismerősnek azonban igen, csak tudná az ember, hogy honnan! Eleinte toyotásnak gondoltuk, de nem sikerült tetten érni semmi különösebben hasonló vonást. Így igazából azzal magyaráznánk az Elantra által kiváltott „ezt már mintha láttam volna” érzést, hogy egyszerűen olyan jól eltalálták a formavilágot a tervezők, hogy pontosan megfelel az avatott szem elvárásainak.
Mint ahogy az autó maga is megfelel minden elvárásunknak. A belső térben mindenütt igényes, minőségi anyagok vesznek körül bennünket, és az összeszerelés minőségére sem igazán panaszkodhatunk. A műszerfal és a középkonzol az egyik legszebb a kategóriában. A vezetőülés lapja a combunknál külön is állítható – remekül támasztva a lábat. Elöl-hátul egyaránt bőséges a helykínálat – nem véletlen, a tengelytáv a középkategóriásokra jellemző érték –, és a csúcsmodellben még a hátul ülőknek is jut ülésfűtés. A csomagtartó meglepően nagy és lépcsőshátú létére könnyen pakolható. Az 1,6 literes, 132 lóerős benzinmotor kifejezetten takarékos: még automataváltóval párosítva sem fogyaszt többet 8 liternél városban, ugyanakkor kellő dinamikával gyorsítja a kocsit. A futómű hangolása inkább sportos, mint kényelmes, de szerencsére azért nem annyira feszes, hogy zavaró mértékben rázzon. A hangszigetelés példás, a felszereltség pedig fejedelmi – a hat légzsák, ESP és klíma mellett a bőrkormány és ködfényszóró is befért az alapárba, míg a csúcsmodellhez már elektromos ülésállítás is jár. Az Elantra tökéletes városi családi autó, amellyel akár hosszabb utazásokra is vállalkozhatunk.
Műszaki adatok: Hyundai Elantra 1.6i aut. Style
Motor: négyhengeres benzines Hengerűrtartalom: 1591 cm3 Teljesítmény: 132 LE 6300/min Nyomaték: 161 Nm 4850/min Hajtás: elsőkerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú automata
Hossz/szél./mag.: 4530/1775/1445 mm Tengelytáv: 2700 mm Nyomtáv: 1551/1564 mm Saját/össztömeg: 1192/1800 kg Csomagtartó: 485 l Üzemanyagtartály: 49 l Gumiabroncs: 205/55 R16
Végsebesség: 195 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11,6 s Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 9,4/5,6/7,0 l/100 km CO2-kibocsátás: 162 g/km Tesztfogyasztás: (átlag) 8,0 l/100 km Garancia 5 év, km-korlát nélkül Alapár: 4 590 000 Ft A tesztelt modell ára: 5 940 000 Ft
TETSZETT Igényes és tágas utastér, erős és takarékos motor, gazdag felszereltség
NEM TETSZETT Nincs motorválaszték