A gyáriak szerint minden idők legjobb Defender szériája a most bemutatott OCTA kivitel. Az biztos, hogy a legerősebb.
Ha Land Rover Defender, akkor mindenképpen a kompromisszumok nélküli terepezés juthat eszünkbe. Nem véletlen, hiszen ez a járgány nem az aszfalton érzi jól magát. Persze, van az a lóerő mennyiség, amivel akár sportkocsikat is képes legyorsulni egy ilyen méretes kocka.
Tudja a gyártó is, hogy van kereslet ilyen brutális, de nem logikus járgányokra, így közel sem a véletlen szüleménye a most bemutatott újdonság. Ez az OCTA, ami nemes egyszerűséggel minden idők legerősebb Defender szériája.
A meghajtásról a BMW 4,4 literes duplaturbós V8-as erőforrása gondoskodik, mely 635 lóerőnyi teljesítményt képes leadni 750 Nm nyomaték mellett, természetesen két hajtott tengelyen. Ezzel aszfalton egészen elképesztő 4 másodperces 100-as sprintet képes felmutatni a Defender, a végsebessége pedig 250 kilométeres óránkénti tempónál van leszabályozva.
Különlegesség viszont, hogy nem csak aszfalton gyors, hanem a 6D Dynamics futóműnek köszönhetően terepen is ügyesen mozog. Ez a rendszer folyamatosan elemzi az út minőségét és milyenségét és ahhoz állítja hidraulikusan az adaptív lengéscsillapítókat.
Természetesen kívülről is azonnal látható, hogy a legerősebb kivitel áll előttünk. A kerékjárati szélesítéseknek köszönhetően az OCTA 7 centivel szélesebb, mint egy mezei Defender, a hasmagasságát pedig 28 milliméterrel emelték meg. Más dizájnt kaptak a felnik is, melyek lehetnek 20 és 22 colosak is, az előbbit ráadásul igazi terepgumikkal szerelik gyárilag.
A Defender OCTA egy három évig tartó fejlesztés eredménye, ami alatt több mint 10 ezer tesztet végeztek el vele. Ezért is meri a Land Rover azt mondani, hogy ez egy tökéletes tárgy az igazán különlegesre vágyóknak. Persze, az ára is ezt mutatja, Amerikában 152 ezer dollár, azaz nagyjából 55 millió forint, amit le kell tenni érte.