A Lamborghini az Urus piacra dobásával lényegében elhagyta a komfortzónáját, ám ez nem elég, ha az SUV piacon érdemben szeretnének jelen lenni a későbbiekben.
A Lamborghini az Urus SUV piacra dobásával vállalta, hogy elhagyja az addigi komfortzónáját, cserébe viszont kap egy szeletet a szabadidő modellek piaci tortájából. Ennyi azonban hosszú távon nem elég, mivel a konkurens márkák gyorsan elhúznak mellette az újabbnál újabb technológiákkal.
Először is a Bentley a Bentayga Speed bemutatásával elvette az Urus leggyorsabb SUV pozícióját, de házon belül is tervezgetnek már egy erősebb modellt a 650 lóerős Porsche Cayenne személyében. Ennek értelmében az Urus elég hamar hátrább szorulna a luxus SUV piacon, ami természetesen drasztikus hatással lenne az eladásokra is. Ezért történhetett, hogy megkezdődött az Urus ST-X fejlesztése, mely a tervek szerint ugyan erősebb motort nem kap (marad az eddigi 650 lóerős 4 literes ikerturbós V8-as), a súlyán azonban drasztikusan csökkentenek indokolatlan mennyiségű karbonszálas műanyag felhasználásával.
Az ST-X mellett a hibrid változat is megerősítést nyert. Ez utóbbiról ráadásul már tudni lehet, hogy a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid hajtásláncát kapja meg majdnem 700 lóerős összteljesítménnyel.