A Jaguar jelenleg történetének egyik legnagyobb fordulópontján halad keresztül: a márka célja, hogy néhány éven belül kizárólag elektromos modelleket kínáljon a prémium szegmens legfelső rétegének. Ezért is különösen meglepő, hogy a brit gyártó most mégis egy új, benzines modellel jelentkezett. Ráadásul nemcsak a belső égésű motor tűnik ellentmondásosnak az új iránnyal szemben, hanem az is, hogy az autó ára – Jaguar-mércével mérve – kifejezetten visszafogott. A válasz: ez a modell kizárólag Kínának készült.
A frissen bemutatott típus az XFL új változata, amely a már jól ismert XF hosszított tengelytávú kivitele, kimondottan a kínai piac igényeihez szabva. A tengelytáv 140 milliméterrel hosszabb, mint az európai alapmodellé, így eléri a tekintélyes, 3100 mm-es értéket, amivel bőséges hátsó lábtér áll rendelkezésre – ez a luxusszempont Ázsiában különösen nagy hangsúlyt kap. A modell a Jaguar 90. évfordulójának tiszteletére a 90th Anniversary Collector’s Edition nevet viseli, indulóára pedig 269 800 jüan, azaz körülbelül 12 millió forint. Egy valamivel egyszerűbb kivitel Exclusive Deluxe néven szintén elérhető, ez 239 800 jüanba (kb. 11 millió forintba) kerül.
Bár a modell az eredetileg 2015-ben bemutatott XF-generációra épül, a forma nem tűnik elavultnak, sőt, a frissítéseknek köszönhetően egészen naprakésznek hat. A fekete színű hűtőrács, légbeömlők és ablakkeretek sportosabb, határozottabb karaktert adnak az autónak, miközben elhagyják a klasszikus krómdíszítéseket – ez a letisztultabb megjelenés különösen vonzó a kínai vásárlók körében. Az utastér prémium hangulata változatlan: továbbra is megtalálható benne a nagy méretű Pivi Pro infotainment rendszer, és a digitális világ térnyerése ellenére a Jaguar megtartotta a fizikai kezelőszervek jelentős részét, ami sokak számára kényelmi előny.
A technikai alapoknál nem történt forradalom, az XFL motorterében a jól ismert 2,0 literes, turbós négyhengeres dolgozik, két teljesítményszinttel: 250 vagy 300 lóerős kivitelben, 365 vagy 400 Nm nyomatékkal. A hajtáslánc minden esetben nyolcfokozatú automata váltón keresztül működik.
Bár ez a lépés nyilván nem változtatja meg a Jaguar globális stratégiáját, a márka számára mégis fontos, hogy Kínában – a világ legnagyobb autópiacán – jelen tudjon maradni és reagálni tudjon a helyi igényekre. A nyugati piacokon azonban a jövő már az elektromos Jaguaroké: az első ilyen modell, egy négyajtós GT, 2026-ban érkezik, és a márka új korszakának zászlóshajója lesz. Az autó az előző évben bemutatott Type 00 tanulmány szellemiségét viszi tovább, és a Jaguar vadonatúj elektromos platformjára épül. A tervezett hatótáv elérheti a 692 kilométert is, de a részletes specifikációk egyelőre még nem nyilvánosak.