Az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb fordulata a Stellantis történetében az volt, hogy fokozatosan eltűntek a legendás V8-as motorok a vállalat kínálatából. A folyamat élén az akkori vezérigazgató, Carlos Tavares állt, aki a környezetvédelmi előírások szigorodása és a gazdaságossági szempontok miatt a nyolchengeresek kivezetését szorgalmazta. Most azonban úgy tűnik, az irányt újra kell gondolni: a kereslet továbbra is élénk, és a vásárlók nem mondtak le a nagy lökettérfogatú, brutális teljesítményt nyújtó modellekről.
A 2024-es döntés, amely a V8-as erőforrások gyártásának leállításáról szólt, komoly ellenállást váltott ki a rajongók és a vásárlók részéről. A Stellantis vezetése akkor még abban bízott, hogy a piac elfogadja a kisebb, hatékonyabb motorokat. A valóság azonban másképp alakult: a megrendelések visszaestek, a hagyományos izomautók kedvelői pedig más márkáknál keresték a megszokott élményt. Mindez a konszern pénzügyi eredményeiben is jól látszott.
A RAM egy próbálkozást tett a legendás TRX helyettesítésére, amikor bemutatta a háromliteres, soros hathengeres RHO változatot. A fogadtatás azonban nem volt túl lelkes: a modell nem tudta visszahozni a korábbi sikerek lendületét. Ezzel párhuzamosan történt meg a cégcsoport élén egy váratlan fordulat is: Carlos Tavares távozása új lehetőségeket nyitott a modellpolitika átalakítására. Az új vezetés egyértelmű üzenetet küldött: a jövőben olyan autókra helyezik a hangsúlyt, amelyek valóban rezonálnak a célközönség elvárásaival.
Az egyik legnagyobb visszatérő, a jelenleg csak használt autóként beszerezhető a RAM 1500 TRX lehet, amelyet a vállalat profitábilis típusnak tart, és kulcsszerepet szán neki a jövőbeli kínálatban. Ugyan hivatalos bejelentés még nem történt, iparági források szerint a sorozatgyártás már 2026 januárjában elindulhat. Mivel a TRX utoljára 2019-ben újult meg teljesen, jelentős formai átalakulás nem valószínű, ám teljesítmény terén komoly előrelépés várható. Az előző generáció 6,2 literes kompresszoros V8-as motorja 702 lóerőt tudott, de mivel a Ford riválisai már ennél is többet kínálnak, a Stellantis célja vélhetően legalább 750 lóerő elérése lesz.
A nyolchengeresek újjászületése nem csak a RAM TRX visszatérését jelenti. Több új vagy feltámasztott modell is érkezhet az észak-amerikai piacra, hogy azoknak is kínáljon alternatívát, akik a klasszikus amerikai hangzás és nyers erő miatt szerettek bele ezekbe az autókba. A V8-as motor tehát korántsem múlt idő – inkább újra kulcsszereplő lehet a Stellantis jövőjében.