Végső teszteken az Aston Martin Valhalla

Az Aston Martin Valhalla a brit gyártó eddigi leginkább vezetőközpontú szuperautója lesz, amelynek brutális teljesítményéről egy 4,0 literes V8-as biturbó motor és három elektromos egység gondoskodik. Az eredmény 1.064 lóerő, ami érdekes módon pontosan megegyezik a Chevrolet Corvette C8 ZR1 teljesítményével. Utóbbi viszont elektromos rásegítés nélkül, egy 5,5 literes, duplaturbós LT7-es V8-assal hozza ezt a számot.

Az Aston Martin tavaly év végén befejezte a Valkyrie hiperautó gyártását, hogy teret engedjen az új Valhallának, miközben a versenypályára szánt változat továbbra is elérhető maradt a motorsportcsapatok számára. A márka saját csapata, az Aston Martin THOR Team idén visszatér a Le Mans-i 24 órás versenyre, hogy megszerezze első összetett győzelmét 1959 óta. A Valhalla eközben a végső validációs teszteken vesz részt az Egyesült Királyság közútjain és a spanyolországi IDIADA tesztpályán, ahol az utolsó finomhangolásokat végzik az aktív aerodinamikán, a kormányzáson, valamint a hűtési és fékrendszeren. A tesztelést az Aston Martin fejlesztőpilótája és háromszoros Le Mans-győztes Darren Turner végzi.

A brit gyártó megerősítette, hogy a Valhalla sorozatgyártása 2025 második negyedévében kezdődik, de addig is folytatódnak a végső kalibrációs munkák. A cég hivatalosan is bemutatta az első közúti fotókat az autóról, amely többek között Podium zöld, Lime zöld és Verdant Jade valamint Valkyrie arany színekben látható, míg egy harmadik példány az Egyesült Királyságban végzi a lengéscsillapítók finomhangolását Satin Scintilla ezüst – Lime zöld fényezéssel.

Az Aston Martin Valhalla nemcsak egy új szuperautó, hanem a márka történetének egyik leginnovatívabb modellje, hiszen ez az első középmotoros sorozatgyártású Aston Martin, az első plug-in hibrid, valamint az első modell, amely dedikált elektromos hatótávolságot kínál. A Valhalla premierje egyben az Aston új 4,0 literes, síktengelyes V8 biturbó motorjának debütálása is, amely egy vadonatúj nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval (DCT) párosul. A rendszer magában foglal egy beépített elektromos motort és egy elektronikus hátsó differenciálművet (E-diff), továbbá a márka történetében először alkalmaz első tengelyre szerelt két villanymotort, amelyek lehetővé teszik a nyomatékvektorálást az összkerékhajtás részeként.

A Valhalla gyártása mindössze 999 példányra lesz limitálva, így garantáltan exkluzív modellről van szó. Az Aston Martin célja, hogy a Valhallával egyedülálló vezetési élményt kínáljon, miközben a hibrid technológia révén a teljesítményt a legmodernebb fejlesztésekkel ötvözi.