Hónapok óta folynak a tárgyalások és keringenek a pletykák arról, hogy a Renault saját csapattal tér vissza a Forma-1-be. A dolog immár hivatalos: jönnek a franciák!
Korábbi saját csapatát, a jelenleg Lotus néven futó alakulatot vásárolja vissza a Renault, amely így jövőre saját istállóval vesz részt a Forma-1es bajnokságban. A francia gyártó 2009-ben adta el a csapatát az azt mostanáig birtokló pénzügyi befektetői csoportnak, a Genii Capitalnak.
A Renault-Lotus frigyről már szeptemberben aláírtak egy szándéknyilatkozatot, mégis mostanáig húzódott a részletek tisztázása. Nem csak a jelentős veszteségeket felhalmozó csapat szanálása és a pénzügyi konstrukció kidolgozása jelentett komoly nehézséget a tényleges megállapodás megkötéséhez vezető úton, hanem a Renault és az F1-es sorozatot irányító vállalkozás között is nehéz alkudozások folytak. A Renault végül tegnap este tízkor jelentette be, hogy mindenkivel megállapodott mindenben, így nincs akadálya a visszatérésnek.
„Két választásunk volt: vagy teljesen kiszállunk a sorozatból, vagy gyári csapattal térünk vissza” – fogalmazott Carlos Ghosn, a Renaul/Nissan csoport vezetője a cég sajtóközleményében. A Renault 2009-es kiszállása óta többek mellett a Red Bull csapatának motorszállítója volt, de az utóbbi két évben, éppen az általa szorgalmazott hibrid turbómotorok bevezetése óta egyre gyengébben szerepelt a bajnokságban: 2014-ben még sikerült ugyan futamokat nyerniük, de az idén néhány dobogós helynél többre nem futotta erejükből. Ráadásul az eredménytelenség miatt elmérgesedett a francia márka és a Red Bull viszonya, hiszen az istálló a motorszállítót okolta gondjaiért. Bár a Renault jövőre is ellátja majd motorokkal az osztrák energia italgyártó nevét viselő istállót, de az erőforrások más nevet kapnak majd. (Pletykák szerint a Red Bullhoz társuló szponzor, a svájci TAG-csoport emblémája kerülhet rájuk.)
A pletykák szerint a Renault kilenc évre kötelezte el magát a sorozat mellett. Jövőre még visszafogott eredményekre számítanak, de határozott céljuk, hogy világbajnoki címet szerezzenek. Ez ugyanis a márkának saját neve alatt még nem sikerült – holott motorgyártóként már számtalan trófeát szereztek.