hirdetés

Visszatérhet a sportos kis Peugeot? A Stellantis szerint van rá esély!

Bár a Peugeot kínálatából jelenleg hiányoznak az igazán sportos modellek, ez a későbbiekben változhat a Stellantis egyik vezetője szerint. Akár a következő 208-as is kaphat teljesítményre kihegyezett változatot, amivel talán a GTi elnevezés is visszatérhet. 

Bár a legendás GTI embléma már nincs jelen a Peugeot modelljein , de egy új jelentés szerint a következő generációs Peugeot 208 szupermini (nem csak megjelenésében) sportos változattal bővülhet. A Stellantis brit vezetője, Eurig Druce utalt arra, hogy a francia márka jövőbeli kínálatában ismét megjelenhetnek a teljesítményorientált modellek.

Az Auto Express kérdésére, hogy a következő 208-as elérhető lesz-e erősebb kivitelben, Druce így nyilatkozott: „A Peugeot mindig is vonzódott a gyors, kisméretű ferdehátú modellekhez. Emlékszem a 205 GTi-re, amikor először csatlakoztam a vállalathoz, majd a 206 GTi-re. Szomorú nap lenne, ha kijelentenénk, hogy soha többé nem térünk vissza ehhez a vonalhoz. Szerintem erre nem is fog sor kerülni.”

Bár konkrétan nem erősítette meg, hogy a 208 sportváltozata a GTi jelzést kapja, Druce kiemelte, hogy a hitelesség a kulcs: „Nem tehetjük meg, hogy egy GTi emblémát egy hagyományos autóra helyezünk, amely csak egy kicsivel erősebb elektromos motorral rendelkezik. Az elektromos autók világában szinte minden autó lehet gyors, de az igazi szépség abban rejlik, hogy egy gyors autót élvezetessé és jól vezethetővé tegyünk.”

A következő generációs Peugeot 208 várhatóan 2026–2027 között debütál az új STLA Small platformon, amely a jelenlegi CMP/eCMP alap továbbfejlesztése. Ez a platform támogatja a belső égésű motorokat, mild hibrideket és teljesen elektromos hajtásláncokat is.

Egy potenciális hot hatch változat az olyan riválisok ellen léphetne fel, mint az Alpine A290 GT vagy a Mini JCW Electric. Az elektromos hajtáslánc a Stellantis más modelljeiből, például a Lancia Ypsilon HF-ből származhatna, amely 240 lóerőt biztosít, de az Alfa Romeo Junior Veloce és az Abarth 600e Scorpionissima hajtása akár 280 lóerős teljesítményt is nyújthat.

A Peugeot múltbeli sportos modelljei, mint a legendás 205 GTi, nem feltétlenül a nyers teljesítményről szóltak, hanem az agilitásról, a kezelhetőségről és a vezetési élményről. Egy új 208 GTi ezekre az értékekre építve folytathatná a hagyományt.