Nem csak a legolcsóbban hazavihető 5-ös BMW a kétliteres dízellel hajtott kivitel, de tankolni is sokkal ritkábban kell beállni vele a benzinkútra. Mindez ráadásul mit sem csorbít az autó erényein.
Egy ekkora autóban rendszerint lesajnálják a négyhengeres motorokat, mondván, legalább hat henger illik a presztízséhez. A személetmód változóban van, hiszen a prémiummárkák is kínálnak kis fogyasztású nagyautókat. Az 520d mellőzött alapmodellből a takarékosság bajnokává vált, tulajdonosa a típusjelölés elhagyása helyett büszkén mesélheti ismerőseinek, hogy új autóját kis fogyasztású négyhengeres dízel hajtja. Ráadásul milyen jól hajtja!
A kétliteres, common-rail dízelt már a márka több típusában kipróbáltuk, kiegyensúlyozott járása és tekintélyes nyomatéka mellett szerény étvágyával kedveltette meg magát. Ez az 5-ösnél sincs másként, hiszen a 177 lóerős motornak nem esett nehezére, hogy lendületesen mozgassa a nagy karosszériát. Ha nincsenek túlzó elvárásaink, ugyanolyan rugalmasak lehetünk vele, mint a hathengeresekkel – csak az autópálya-felhajtónál, vagy meggondolatlan előzéskor tűnik méltóságánál gyengébbnek a kocsi. Hosszú távú utazásra kiváló, tele tankkal akár ezer kilométer is megtehető vele. Autópályán alig hat litert fogyaszt, és városban annak ellenére nem sikerült 7,2 liter fölé vinni az értéket, hogy a tesztautót nem szerelték fel a felár nélküli, motort pirosnál leállító start-stop rendszerrel. Közvetlen áttételű kormányának és jó útfekvésének köszönhetően országúton is élmény az 5-ös vezetése, egyedül kézi váltójának megvezetését érheti kritika, a kart a vártnál nagyobb erővel kell behúzni a fokozatokba.
A megjelenésekor formabontónak nevezett karosszéria mára megszokottá és elismertté vált, az 5-ös ráadásul üléspozíciójával és helykínálatával is jó pontokat szerez. Ha nem kérünk rá indokolatlanul nagy könnyűfém felniket – a tesztautó 17 colos kerekei sem esetlenek – akkor még kényelmesnek is nevezhetjük. Éppen tízmillió alatti árával olcsóbb, mint közvetlen konkurensei, és tankolni is ritkábban kell. Íme a bizonyíték, hogy pazarló extrák nélkül, négy hengerrel is élvezhető egy nagy BMW.
Műszaki adatok: BMW 520d (2009)
Motor: | négyhengeres common-rail dízel |
Hengerűrtartalom: | 1995 cm3 |
Teljesítmény: | 177 LE 4000/min |
Nyomaték: | 350 Nm 1750/min |
Hajtás: | hátsókerékhajtás |
Sebességváltó: | hatfokozatú kézi |
Hosszúság: | 4840 mm |
Szélesség: | 1850 mm |
Magasság: | 1470 mm |
Tengelytáv: | 2890 mm |
Nyomtáv elöl/hátul: | 1560/1580 mm |
Saját/össztömeg: | 1485/2050 kg |
Csomagtartó: | 520 l |
Üzemanyagtartály: | 70 l |
Gumiabroncs: | 225/50 R17 |
Végsebesség: | 231 km/h |
Gyorsulás 0-ról 100-ra: | 8,3 s |
Gyári fogyasztás (város): | 6,5 l/100 km |
(országút): | 4,3 l/100 km |
(átlag): | 5,1 l/100 km |
CO2-kibocsátás: | 136 g/km |
Tesztfogyasztás (átlag): | 5,9 l/100km |