Most pénteken egy korszak lezárul. 47 év és 18 millió legyártott példány után hivatalosan is vége a Ford Fiesta sztorinak. Az utolsó két legyártott példányt megtartja a Ford a Heritage programon belül.
A Ford 1976-ban tört be a városi kisautók piacára a Fiesta modellel, mely 47 év alatt már a hetedik generációjánál tart. Most azonban már tiszta tény, hogy a sztorinak egy az egyben vége, azaz még ezen a héten pénteken végleg leáll a Fiesta gyártása. Összesen 18 millió legyártott darabszám után búcsúzik ezzel a Ford kisautója.
A gyár azzal indokolja a döntést, hogy a vásárlói igények előteljesen eltolódtak az SUV modellek irányába, így nincs tovább értelme a palettán ott tartani egy ilyen városi kisautót. Ezt támasztja alá a tény is, hogy a gyártó kölni üzemében a Fiesta gyártósorain némi átalakítás után az elektromos Explorer összeszerelése folyik majd tovább. Persze ez csak a gyártói magyarázat, az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyre több márka gyomlálja ki a kínálatából a kimondottan kis haszonnal kecsegtető, a villanyosítással tovább dráguló városi kisautókat, melyeknek ráadásul kimondottan árérzékeny a célközönsége is.
Az utolsó Fiesta példányok tehát július 7.-én készülnek el, a legutolsó kettő pedig nem vásárlói példány lesz, hanem azt a Ford megtartja a Heritage programján belül, azaz megőrzik őket az utókornak.