Az elektromos autózásra fekteti a hangsúlyt a Volkswagen, és egy egész modellcsalád előzeteseként mutatta be az I.D. tanulmányautót a párizsi autószalonon.
Az e-up és e-Golf, valamint a konnektorról tölthető hibrid GTE modellek révén már most is több elektromos hajtású típusa van a Volkswagennek, de eltökélt szándéka, hogy néhány éven belül ezen a téren is a piac élére kerüljön. Az eszköze hozzá egy olyan modellcsalád, amelyet eleve elektromos hajtásúnak terveztek. Ennek az előfutára a párizsi autószalonon bemutatott Volkswagen I.D. tanulmányautó.
A formája nem olyan futurisztikus, hogy ne lenne megszokható a belsőégésű motoros autók között, mégis egyértelműen mutatja, hogy elektromos autóról van szó. A fényszórók formája és a csomagtér-ajtóként funkcionáló hátsó szélvédő az e-up kialakítására emlékeztet, míg a méretek inkább az e-Golfot idézik. Az arányai azonban az egyterűekéhez állnak közel, mivel nincs szükség olyan hosszú motortérre. Nincs B-oszlop sem, a hátrafelé csúsztatható hátsó ajtóval könnyű a beszállás.
Az I.D. paraméterei rendkívül ígéretesek. 170 lóerős teljesítményre képes elektromos motor mozgatja, amivel 8 másodperc alatt gyorsul százra és 160 km/óra a végsebessége. Az akkumulátorokat a padlóba építették, eleve az elektromos modellcsalád számára módosították a Volkswagen moduláris padlólemezét. Egy feltöltéssel 400-600 kilométer között lehet a hatótávolság, gyorstöltéssel fél óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
Önvezető autózáshoz szükséges rendszerekkel is ellátták az I.D. prototípusát, de ennek megvalósulását csak 2025-re ígéri a Volkswagen. 2020-ban viszont már készen állhat az I.D. alapján tervezett elektromos autó a sorozatgyártásra, és a típus később egy egész modellcsaláddá fejlődik, amelynek formavilágát ez a koncepcióautó határozza meg. A Volkswagen a tervei szerint egy Golf TDI árán adja majd az elektromos autót, amivel a piac legjobbjai közé szeretne kerülni.