Megmutatta a sajtónak a Seat Ibiza 2017-es sorozatát a Volkswagen. A közönségnek először a genfi autószalonon bemutatkozó mini sikere kulcsfontosságú a gyártó számára.
Különös jelentősége van a most bemutatott új Seat Ibiza sikerének a dízelbotrány miatt kátyúba került Volkswagen számára: a spanyol kisautóval mutatkozik be ugyanis az az új platform, amelyre a konszern valamennyi márkájának minije és kis SUV-ja épül. Így az ötödik generációs Ibiza az első a sorban, ennek kell bizonyítania az új platform sikerét.
Az biztos, hogy a formavilágában nem túl drámai módon átszabott Ibiza tágasabb az elődjénél. A modellsorozat története során 5,4 milliós darabszámban értékesített autónak korábban több karosszéria változata is volt a háromajtóstól a kombiig, de a most leleplezett legújabb széria kizárólag ötajtós verzióban készül majd. Ez a kínálat-szűkítés nem a Seat sajátossága, hiszen a Renault is ezt tette a Clio esetében, akárcsak a Nissan a Micra, a Skoda pedig a Fabia új változatának uniformizálásával. Amíg a háromajtós változat a kereslet csökkenése miatt tűnik el a palettáról, addig a kombi az Arona SUV-nak adja át a helyét – és a vásárlóit. (Az Arona is ugyanarra az MQB A0 platformra épül majd, mint a most bemutatott Ibiza.)
Az újdonság külső paraméterei két dimenziót tekintve szinte pontosan megegyeznek az elődjével: alig 2 milliméterrel rövidebb, 1 milliméterrel alacsonyabb. Ugyanakkor sokkal, pontosan 87 milliméterrel szélesebb lett az autó. Ennek köszönhetően nem csak jóval tágasabbnak érződik az utastér, hanem valóban az is lett, különös tekintettel a válltérre. De a 95 milliméterrel nagyobb tengelytávnak köszönhetően sokkal nagyobb lett a hátul utazók lábtere és a csomagtér is.
Az utastérben alkalmazott formákat a külső változtatásoknál valamivel nagyobb mértékben rajzolták át a 2017-es autón. A legfeltűnőbb újdonság a méretes, középen elhelyezett infotainment-kijelző. Az autó négy felszereltségi szinttel (S, SE, FR valamint a csúcs, az Xcellence) rendelhető – de ezek részletes tartalmát még nem pontosította a gyártó.
A motorkínálat az előző Ibiza erőforrásaira épül, de lesz újdonság is: az 1,5 literes TSI. A kisebb teljesítményű motorokhoz öt, az erősebbekhez hatsebességes kézi váltót vagy hétfokozatú, duplakuplungos DSG-t kínál a gyártó.
Az új Seat Ibiza várhatóan nyártól jelenik majd meg a márkakereskedőknél, hivatalos nyilvános leleplezésére pedig a márciusi genfi autószalonon kerül sor.