A Lotus Evija elektromos szupersportkocsi most először mutatja meg mozgás közben magát, ráadásul az üzemmódokról is fontos információkat közölt a gyártó.
A Lotus történetének egyik legnagyobb dobása lesz az Evija, mely lényegében egy elektromos szupersportkocsi. Az eredeti tervek szerint még idén bemutatkozott volna a különlegesség, ám sajnos a koronavírus járvány ennek is keresztbe tett: legközelebb jövő nyáron lehetséges a hivatalos premier megtartása.
Szerencsére a gyáriak addig sem hagynak információk nélkül minket, most például beesett egy gyári videó, ahol a Lotus tesztpályáján rója a köröket a villanyos szupergép.
Ezzel egyidejűleg megérkeztek az első információk a különböző üzemmódokkal kapcsolatban is, mert bizony lesznek ilyenek szép számmal. Az alap a „Range” mód, mely esetén 1000 elektromos lóerő áll a pilóta rendelkezésére kizárólag hátsókerék meghajtás mellett. A City városi funkció esetében is megkapjuk ezt az erőt, csak éppen ilyenkor óvatosabban adagolható a „gáz”, hogy ne lőjünk ki önkéntelenül minden egyes lámpánál elindulásnál.
Eggyel durvább a Tour mód, ekkor már a kocsi magától változtatja a nyomatékot a tengelyek között az elérhető lóerők száma pedig 1400-ra nő meg. Ez után következik a Sport üzemmód 1700 lóerős teljesítménnyel és állandó összkerék meghajtással, a 2000 tagú ménes mindegyikét pedig Track, azaz versenypálya üzemmódban kapjuk meg. Brutális teljesítményt ígér tehát a Lotus már a legfinomabb program esetében is.
Összesen 130 darabot készítenek majd el a kocsiból a gyáriak darabonként nagyjából 600 millió forintos árcédulával.