Szinte nem telik el hét, hogy ne jelenne meg egy újabb hibrid vagy tisztán elektromos visszahívási hullám tűzveszélyesség miatt. Most a BMW a soros, miután fény derült egy gyártási hibára az akkumulátor beszállítójuknál.
Amilyen ütemben lökdösik egyre inkább a villanyosítás felé a szabályozások a gyártókat, úgy vétenek azok egyre több hibát. Ez egy természetes dolog, hiszen a tempóval együtt a hibafaktor is potenciálisan megugrik ilyenkor. Talán ezzel lehet magyarázni a mostanság kirajzolódó bakikat elektromos fronton.
Volt itt már az elmúlt időszakban szoftveres hiba miatt eltolt premier (Volkswagen ID.3), menet közben letiltó áramkör (Polestar 2) és több kigyulladásos eset is ( Ford Kuga hibrid és Hyundai Ioniq). Most csatlakozik a sorhoz a BMW is, miután kiderült, hogy szintén tűzveszélyessé válhatnak a hibridjeik ha valaki teljesen feltölti őket. Már pedig miért ne tenne ilyet a tulajdonos..
Szóval egy belső vizsgálat világított arra, hogy az idén január és szeptember között legyártott hibridjeik között lehetnek olyanok, melyekhez hibás akkumulátorokat szállított le a Samsung. Egészen pontosan arról van szó, hogy az akkumulátorok gyártása alatt törmelék kerülhetett az energiatárolók belsejébe, ami teljesen feltöltött állapotban szikrázást és tüzet okozhat.
Most minden gyanús autót, csak Európában több tízezer példányt visszahív egy átvizsgálásra a bajor gyártó, ahol igyekeznek kiszűrni a hibás akkumulátorokat. A gyáriak elmondása szerint az akció csak elsőre hangzik drasztikusnak, ugyanis a szóban forgó autók harmada van csak használatban, a többi a rendszerük szerint még a kereskedések készleteit képezi.