A kínai Geely több márkájának is külön gyárat épít bizonyos információk szerint Kínában. A Lotus mellett ugyanis a Polestar is kap egy új gyáregységet az információk szerint.
Kína egyik legnagyobb autóipari óriási a Geely, aki jelenleg olyan márkákat birtokol, mint például a Lotus, a Volvo és az ebből kivált, most már önálló márkaként működő Polestar is. Az ázsiai cégóriás azonban érthető módon nem elégszik meg a mostani eredményeivel, amit a gyártási kapacitás növelése támaszt alá talán leghangsúlyosabban.
Jelenleg ugyanis ott tartunk, hogy a legtöbb márka az elektromos átállás szélén áll (vagy már át is lépte azt), és várja, hogy ugrásszerűen nőjön meg a villanyos modellek értékesítése világszerte. Reális az elképzelésük? Bizonyos szinten mindenképp, ezt pedig az elektromos autók évről évre folyamatosan növekedő piaci részesedése támasztja alá.
Szóval egyre több elektromos autót kell majd gyártani a jövőben, amit csak megnövelt kapacitással lehet megoldani. Ez az oka annak, hogy a Reuters információi szerint nagyszabású gyárépítési akcióba kezd a Geely is Kínában. Azt már korábban lehetett tudni, hogy külön lesz egy üzem a Lotus modellek számára, most viszont az is kiderült, hogy Chongqing városa mellett egy évi 30 ezer autó legyártását ellátni képes üzem épül kimondottan a Polestar elektromos modelljei számára. Ez egyébként már a második gyár lesz, ami kimondottan a Polestar modelljeit készíti Kínán belül.
A terjeszkedés mindezek mellett nem csak gyártási kapacitás bővítésből áll, hanem a Polestar a tervek szerint év végéig megduplázza az értékesítői hálózatát, azaz világszerte a jelenlegi 23 mellé 22 további bemutatótermet nyitnak majd a villanyautózásra nyitottabb piacokon.