Az Európai Unió versenyhatósága hivatalosan is rábólintott a PSA és az FCA egyesülésére, melyből jövőre létrejön a negyedik legnagyobb autóipari cégóriás, a Stellantis. Vannak azonban feltételek is.
Azt már eddig is tudni lehetett, hogy a PSA és az FCA egyesülése ügyében az utolsó simításokat is végzik a felek, ám az EU hivatalos engedélyezése nélkül nem történhetett meg idáig ténylegesen az összeolvadás. Most viszont az versenyhatóság ténylegesen rábólintott a dologra, azaz jövő év elején meg fog történni az egyesülés és létrejön a világ negyedik legnagyobb autóipari vállalata, a Stellantis.
Természetesen azért az EU is szabott néhány feltételt, aminek a feleknek meg kell felelniük a jövőben. Ilyen például, hogy a PSA-nak nem szabad eltávolodnia a Toyotától, sőt az egyik franciaországi gyáregységében többféle kisteherautót is kell majd gyártania a japán gyártó számára. Mindezek mellett feltétel még, hogy a Stellantis-nak nagyobb szintű hozzáférést kell majd biztosítania a versenytársaknak a szervizelési és fenntartási hálózathoz.
Furcsának tűnhet, hogy egy EU-s döntés ilyen konkrét kritériumokkal áll elő, ám a PSA és az FCA így is boldogan megy majd bele az egyezségbe, lévén, hogy az eddigi számítások szerint a fúzióval a két fél nagyjából évi 5 milliárd dollárt takarít majd meg.