hirdetés

Leáll az új belsőégésű motorok fejlesztésével az Audi

Az Audi vezérigazgatója egy interjúban árulta el, hogy nem fejleszt újabb belsőégésű motorgenerációt a márka. A jelenlegieket tökéletesítik majd még, aztán jön az elektromos korszak.

Abban a korban élünk, amikor minden évben egyre komolyabb emissziós szabályozásokkal kell szembenéznie az autóiparnak. Ennek köszönhetően egyszer eljön az a pont, amikor a gyártóknak már nem lesz többé kifizetődő belsőégésű motorokat gyártani, ráadásul az Audi vezérigazgatója szerint meglehetősen közel állunk ehhez a ponthoz.

Markus Duesmann a Frankfurter Allgemeine Zeitung magazinnak beszélt arról, hogy ők pontosan ezért már nem ölnek pénzt abba, hogy teljesen új belsőégésű motorokat fejlesszenek ki, hiszen mire ezek elkezdhetnék a pályafutásukat már valószínűleg sehol sem lennének használhatók a zéró-emisszióra törekvő szabályok miatt.

Duesmann azt azért hozzátette, hogy ez nem jelenti azt, hogy egyik pillanatról a másikra lekerülnek a kínálatból a belsőégésű motorok, a meglévő palettát ugyanis addig fejlesztgetik és sziszolgatják majd, amíg azok meg tudnak felelni a kritériumoknak. Ez főleg azért fontos az Audi vezér szerint, mert az elektromos autók az előrejelzések szerint az infrastruktúra hiánya miatt az elkövetkező években nem jelentenek majd minden piacon élhető alternatívát, így ezeken a helyeken addig kell megtartani a hagyományos hajtásokat, amíg csak az lehetséges.

Persze mindezek mellett a felszabaduló tartalékokat az alternatív hajtások fejlesztésére fordítják majd, ami a gyártó jelenlegi álláspontja szerint a villanyosítást jelenti döntő többséggel. Az Audi tehát úgy néz ki, hogy tesz egy óriási lépést a villanyos jövő felé, de a vezérigazgató szavaiból némi csalódottság szűrődik ki, azaz érezhető, hogy az új emissziós normákat nem csak túlzónak, hanem egyben feleslegesnek is tartja. „Az EURO 7 szabványok technikailag hatalmas kihívást jelentenek, pedig nem profitál belőlük nagy mértékben a környezetvédelem. Ezzel rendkívüli korlátozások lépnek életbe a belsőégésű motorok tekintetében”- hangzott az interjúban.