Az elektromos hajtás mellett a hidrogénes megoldásokban is lát még jövőt a Land Rover. Egy üzemanyagcellás Defenderrel fejlesztik a saját hidrogén rendszerüket.
Bár a legtöbben a tisztán elektromos hajtást gondolják a jövő mobilitásért felelős technológiájának, sok gyártó már most vizsgál egyéb alternatív megoldásokat is. Az egyik legnépszerűbb ilyen megoldás a hidrogén üzemanyagcella, melynek nagy jövőt jósol a Jaguar-Land Rover is.
Az angol gyártó ezért most elindította a hidrogénes fejlesztését, mely az angol kormány támogatása mellett olyan partnerek bevonásával valósul meg, mint a Delta Motorsport, az AVL és a Marelli Automotive Systems.
Már az is tisztázódott, hogy a technológiát a Land Rover Defenderben alkalmazzák majd először, de egyelőre kizárólag koncepció és tesztelési jelleggel. Ha minden jól megy, akkor viszont a gyártó előrejelzései szerint az évtized végére már nagyjából 10 millió hidrogén-üzemanyagcellás autó rója majd az utakat, a töltőállomások száma pedig 10 ezerre emelkedik.
„Hisszük, hogy a hidrogénnek szerepe van a jövő hajtáslánc felhozatalában, nem csak a személyautózás, hanem a közlekedés minden formájában. Az elektromos mobilitás mellett ez egy másik zéró-emissziós megoldás, mely megfelel a Jaguar-Land Rover szigorú követelményeinek és elvárásainak. A Zeus projektben partnereinkkel együtt végzett munka segíteni fog abban, hogy 2039-re nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású vállalkozássá váljunk, miközben felkészülünk a zéró emissziós kibocsátású járművek következő generációjára is.”- mondta Ralph Clague, a gyártó üzemanyagcellás fejlesztésekért felelős igazgatója.