Az angol milliárdos vegyészmérnök egy régi álmát valósítja meg az Ineos Automotive létrehozásával, melynek első modellje egy régivágású terepjáró lesz.
Sir Jim Ratcliffe, az angol vegyészmérnök milliárdos már négy éve tervezi, hogy egy saját gyártású autóval lép piacra. Most a fejlesztés már majdnem a végéhez ért és egyre több minden derül ki az Ineos vegyipari cég leányvállalataként létrejövő autómárka első modelljéről.
Egy igazi klasszikus értelemben vett terepjáróról van szó, mely Grenadier néven lesz megvásárolható. Honnan a név? A pletykák szerint egy ezzel az elnevezéssel futó fogadóban fogant meg az ötlet, hogy modern elemekkel felvértezett klasszikus terepest kéne gyártani.
Megjelenés terén az Ineos egyértelműen a Land Rover múltjából építkezett, a belső tér pedig pont olyan spártai hangulatot áraszt, mint amilyet egy ilyen jellegű autónak kell. Kemény, könnyen tisztítható anyagok találhatók mindenhol, a különböző funkciókat irányító gombok pedig kellően méretesek és távol helyezkednek el egymástól, hogy terepen zötykölődés közben is könnyen elérhető legyen minden. Persze, a modern technikát sem hagyhatták ki az angolok a felhozatalból, azaz egy érintőképernyő is helyet kapott a műszerfalon, de ha akarjuk minden opció elérhető gombokkal és a tekerőkapcsolóval.
Az Ineos arra is gondolt, hogy aki ilyen autót vásárol, az off-road kiegészítőket is szívesen szerel majd a járgányára, így előre bekábelezték a csörlők és a kiegészítő fényforrások irányítására szolgáló paneleket is.
Az Ineos nem gyárt saját erőforrásokat az autóhoz, a hajtáslánc részei egy az egyben lettek átemelve a BMW kínálatából, így az off-road gép hathengeres benzines és dízel motorokkal válik rendelhetővé már most év végén, az első példányok pedig jövőre érkeznek meg a vásárlókhoz.