A Bentley egy olyan modellről rántotta le a leplet, mely alapvetően megy szembe az autóiparban mostanság látható folyamatokkal. A Mulliner Batur egy luxust is kínáló fenevad egy óriási W12-es benzines motorral az orrában.
A Bentley még tavaly jelentette be, hogy óriási mértékben elkötelezett a villanyosítás irányába. Olyannyira, hogy a tervek szerint pár éven belül már csak tisztán elektromos modelleket épít be a palettába, a benzines szörnyetegek pedig végleg elköszönnek. Most viszont úgy tűnik, hogy mégsem eszik olyan forrón azt a bizonyos kását, ugyanis a srácok piacra dobtak egy olyan modellt, mely még magasabbra emeli azt a bizonyos lécet.
A Bentley Mulliner Batur ugyanis nem más, mint a gyártó eddigi legerősebb modellje. Az elegáns kupé orrában a jó öreg W12-es 6 literes benzines erőgép dolgozik, melyet alkalomhoz illően kicsit át is dolgoztak a gyáriak. Új leömlők, nagyobb turbófeltöltők, átprogramozott vezérlés na meg titán kipufogók, és már meg is van az egészen elképesztő 740 lóerős teljesítmény 1000 Nm nyomaték mellett. Ez pontosan 80 lőerővel és 100 Nm nyomatékkal több, mint amit az eddigi rekorder, a Continental GT Speed tudott.
A Mulliner Batur különlegessége még, hogy a jobb kanyarodás érdekében (azért egy méretes dögről van szó), mind a négy kerék kormányzott, a légrugós felfüggesztés pedig széles tartományban állítható, felhasználási módtól függően.
Az újdonság nem csak azért fontos, mert ez az eddigi legerősebb Bentley, hanem azért is, mert a gyáriak ezzel szeretnék szemléltetni, hogy a jövőben merre mozdul el dizájn terén a neves márka. Persze, azok már minden bizonnyal elektromos járgányok lesznek, de addig még itt egy igazi benzines Bentley szörnyeteg. Csupán 18 példány készül el belőle, az ára pedig megközelíti a kétmillió eurót.