hirdetés

Mérd a festék vastagságát!

 

Forrás: herbil.hu

Forrás: herbil.hu

Korábbi bejegyzésünkben már említettük a festékvastagság-mérő hasznosságát használt autó vásárlásakor: az eszközzel egy törés vagy újrafestés még úgy is kiütközik, ha szemlátomást tökéletes az autó felülete. A legtöbb használt autó – kereskedésben már az állapotfelmérés része az autó festékvastagságának mérése, ugyanakkor sokszor előfordul az is, hogy az összegző lapon nem láthatjuk a mért eredményt, vagy esetleg az nem tűnik reálisnak. Így nem árt, ha kezünkben egy festékvastagság-mérővel érkezünk az autómustrára bárhol legyen is az.

A festékvastagságának gyári értéke japán autók esetében kb. 70-120 mikron, német autók esetében pedig kb. 90-140 mikron, de kb. 200 mikronig nincs gond a festék mértékével.  A karosszéria több pontján meg kell mérni a fényezést. Méréskor azt kell figyelni, hogy az autó minden elemén nagyjából megegyező értékű-e a festék.  Ha eltérés, túl nagy számok mutatkoznak meg az autó egyes részein, akkor valószínűleg nem eredeti a festés.  Persze az előfordulhat, hogy a fenti gyári értékektől eltérő számot mutat a mérő, de akkor is megegyezőnek kell lennie a számoknak az autó teljes felületén. Ha csak egy elemen tapasztalunk eltérést, akkor kérdezzük meg, hogy mikor tört az autó és mennyire. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy vannak olyan részek az autón, például a falcok és küszöbök, ahol a festék vékonyabb, és legtöbbször a gépjármű lökhárítóján (vészhárító, spojler) keletkezik a sérülés.

De mit jelentenek a magasabb számok?

200 mikron felett szinte biztos, hogy nem egy karcolás miatt fényezték újra az autót. A kézi fényezés egyébként 300 mikronig jó minőségűnek számít.

200 ~300 mikron: jó minőségű kézi fényezés

300 mikron felett: valószínűsíthetően gittelt, fényezett felület