hirdetés

Megkapta első ráncfelvarrását a Volkswagen ID.3

A Volkswagen az ID.3 modellel lépett be igazán az elektromos autók világába. Mintha csak tegnap lett volna a nagy premier, pedig azóta már eltelt négy év. Persze, szó sincs kiöregedésről, de azért meglépték a kötelező ráncfelvarrást a németek.

A Volkswagen életében komoly mérföldkőnek számított, amikor az ID modellcsalád első tagjaként bemutatkozott az ID.3, melyhez érthető módon nagy reményeket fűztek a németek. A számítások többnyire be is jöttek, hiszen szép számmal özönlöttek a megrendelések az elmúlt években, még annak ellenére is, hogy sorozatos szoftverhibák miatt kimondottan nehézkesen indult be a gyártás.

A premier óta azonban eltelt négy év, így mindenképpen esedékessé vált a ráncfelvarrás, még akkor is, ha ezen lépés nélkül is kellően friss és futurisztikus az autó.

Na de mik a változtatások? Azonnal szembetűnnek például az új, jóval sportosabb hatású lökhárítók, illetve a fényforrások belső LED elrendezésén is változtattak a gyáriak. A motorháztető tetejéről eltűnt a fekete csík, illetve az alsó részén két mélyedést alakítottak ki. Ennek a gyáriak közleménye szerint az az oka, hogy így vizuálisan hosszabbnak tűnik az autó, mint előtte.

A belső térben az eddigieknél jóval puhább, de továbbra is újrahasznosított anyagokkal találkozhatunk, illetve a kényelem érdekében megnövelték a könyöklők méretét is. Ez utóbbi lépés azt mutatja, hogy a Volkswagen figyel a felhasználói visszajelzésekre, ugyanis a könyöklő méretére kimondottan sok panasz érkezett az eddigi ID.3 esetében. Szintén sok bírálat érte az Infotainment rendszer menürendszerét, amin most egyszerűsítettek a szakik, illetve megnövelték a kijelző méretét is 12 colosra a jobb átláthatóság érdekében.

A vezetést támogató rendszerek is fejlődtek, most már például képes memóriából parkolni, azaz korábban alkalmazott manővereket helyhez kötötten megismételni, illetve a V2X kommunikáció segítségével más ilyen technológiával rendelkező és 800 méteres körön belül tartózkodó autókat is figyelmeztet az ID.3, ha balesetet vagy akadályt észlel az utakon.

Hajtásláncok tekintetében annyi a változás, hogy kikerült a kínálatból a belépő gyengébb elektromotorral szerelt változat, így csak a hátsó tengelyt hajtó 204 lovas variáns maradt meg. Ehhez azonban választhatunk 58 vagy 77 kWh teljesítményű akkumulátorokat, aminek függvényében a hatótáv 426 vagy 546 kilométer lehet WLTP szabvány szerint.

Szintén fontos változás még, hogy az autó töltőrendszere immár kétirányú, azaz megfelelő adapterrel nem csak tölthető az autó, hanem az ID.3 maga is üzemelhet egy méretes powerbank módjára, azaz képes elektromos árammal ellátni akár háztartási eszközöket is.