hirdetés

Forgalomba sosem helyezett Ferrari Enzo keresi első tulajdonosát

A Ferrari Enzo volt az olasz autótervezés csúcsa a 2000-es évek elején. Természetesen már akkoriban ezt mutatta az árazása. Na de ma mennyit ér egy 20 éves, de utcán sosem futott példány? Valószínűleg bármennyit.

A Ferrari 2002-ben mutatta be azt az autót, melynek a legendás F50-es utódmodelljeként kellett lenyűgöznie a világot. Az olaszok nem is aprózták el a dolgot, amit az is mutat, hogy a gyáralapító Enzo Ferrari nevét kapta a modell.

A jellegzetes formájú szupersportkocsi meghajtásáról egy 6 literes V12-es erőforrás gondoskodott 660 lóerőnyi teljesítménnyel, amit egy hatsebességes, a Forma 1 világából átemelt váltó közvetített a hátsó tengelyre.

Ma már igazi gyűjtői ritkaságról beszélhetünk, azaz egy Enzo felbukkanása egy aukciós portálon mindig nagy port képes felverni. Na de mi van akkor, ha ráadásul egy olyan példányról van szó, mely annak ellenére, hogy már 20 éves, még egyszer sem volt forgalomba helyezve? Most bizony pontosan egy ilyen darabra lehet licitálni március 15 és 17 között az RM Sotheby’s oldalán.

Olyannyira nem használta senki még az eredetileg a gyárból egyenesen Japánba küldött autót, hogy a belső térben még megtalálhatók a gyári védőfóliák, sőt, még a kulcs is körbe van tekerve azzal a sárga ragasztószalaggal, mellyel anno a szállítás közben keletkező karcoktól védték.

Az is bizonyítja, hogy sosem használták még utcán az autót, hogy az órájában jelenleg 227 kilométer van, ami minden bizonnyal a gyártás utáni minőségellenőrzéskor, illetve a konténerbe guruláskor keletkezhetett.

A szóban forgó példány azonban nem csak emiatt érdekes, hanem azért is, mert egy kimondottan egyedi összeállításról van szó. Az úgynevezett Argento Nürburgring 101/C fényezéssel összesen kilenc darab Enzo készült el, ám ezek közül csak egy rendelkezik barna belső bőrözéssel, a többi beltere mind piros vagy fekete.