Izraelben a nagyobb városokban kezdi meg a működését a Fast Lanes program, melynek célja a közlekedés ritmusának fenntartása lesz. Valós idejű forgalomszervezés mellett érkezik a fizetős prémium sáv is, ahol bárki elsuhanhat a többi dugóban araszoló mellett, ha van pénze rá.
A világban egyre nagyobb problémát jelent az autók egyre növekvő száma, ezzel pedig a dugók elburjánzása. Az araszolgatás nem csak az ember idegeit őrli, hanem bizony egy idő után a gazdaság is megérzi, hiszen a lelassuló közlekedés nem igazán fér össze a mai felgyorsult világunkkal. Erre jött rá Izrael is, ahol a világ legnagyobb IT-infrastruktúra-szolgáltatójának, a Kyndryl-nek a segítségével el is indítanak egy programot, melynek a célja ezt a problémát megoldani.
A simán csak Fast Lanes néven emlegetett program több elemet foglal magában. Az első és legfontosabb a valós idejű forgalomszervezés, azaz a rendszer azonnal képes reagálni, ha valahol elkezd feltorlódni a forgalom. Ilyenkor a közlekedési lámpák és a forgalomirányítás áthangolásával lehet segíteni a helyzeten.
Fontos része még a programnak a közösségi közlekedés vonzóvá tétele is, mely mintegy 200 nagy befogadóképességű, modern és kényelmes elektromos busz forgalomba állításával valósul majd meg. Ehhez hozzájön pluszban, hogy a parkolás is egy rendszerbe kerül, ezzel meggyorsítva és megkönnyítve a díjfizetést és az információszerzést.
Mindezek mellett a programnak van egy igencsak érdekes része, ez pedig a prémium sáv bevezetése. Ez annyit tesz, hogy ha valahol mégis dugó alakul ki, akkor egy bizonyos összeg kifizetésével a buszsávban bárki megelőzheti a többieket. Persze, az informatikai rendszer követni fogja, hogy hányan akarnak a buszsávban előzni és csak annyi engedélyt értékesít, hogy nehogy beálljon az is a délutáni csúcsban.