A BMW a következő 5-ös szériához kínál majd teljesen elektromos alternatívát is. Az i5 ráadásul technikai szempontból egy igencsak fejlett autó lesz, mely bizonyos piacokon képes lesz önvezetésre is, persze a sofőr felügyelete mellett.
Már egy ideje nem titkolt tény, hogy a következő 5-ös BMW kap egy teljesen elektromos kivitelt is. Ez lesz az i5, melyről folyamatosan érkeznek az újabbnál újabb információk és gyári, egyelőre álcázott képek. Persze, ahogy egyre közelebb érünk a hivatalos leleplezéshez, egyre konkrétabb részleteket árul el a gyártó a specifikációkról.
Most például a futóműről szivárogtatott a BMW, azaz kiderült, hogy az i5 adaptív felfüggesztése jóval fejlettebb lesz, mint amit eddig használt a gyártó. Az autó képes lesz magától hangolni a futóművet menet közben, de nem teljesen úgy, mint eddig. A járgány mostantól ugyanis nem csak az előttünk lévő útszakaszt elemzi és GPS adatokat kér le ehhez, hanem figyelembe veszi azt is, hogy éppen milyen sebességgel haladunk, mennyire tekerjük ki a kormányt és úgy általánosságban milyen pozícióban állnak a kerekek. A gyáriak szerint így az i5 olyan komfortot kínál majd, mint a 7-es széria, de a mozgékonysága közelebb áll majd ahhoz, amit a 3-as tud felmutatni.
A másik újdonság a 2-es szintű önvezető rendszer továbbfejlesztése lesz, aminek köszönhetően pontosabban képes terelgetni magát az autó, természetesen még a sofőr felügyelete mellett. Annyira igényli a felügyeletet, hogy egy arcot elemző kamerát is szerelnek a műszerfalba, ami ha úgy érzékeli, hogy a sofőr nem az utat nézi, akkor azonnal figyelmeztetést küld.
Na de mire lesz képes a 2+ szintű önvezetés? Lényegében arra, hogy 130 kilométeres óránkénti sebességig nem is kell fogni a kormányt, az i5 képes magától autókat lekövetni, fékezni, gyorsítani és természetesen sávot váltani. Apropó sávváltás! Mostantól nem csak azzal utasíthatjuk automatikus sávváltásra az autót, hogy megpöccintjük az irányjelzőt, hanem elég belenézni a visszapillantóba, és amennyiben lehetséges, már meg is történik a sávváltás.
Persze, aki vezet, az gyakran ellenőrzi a tükröket, így elsőre inkább tűnik zavarónak a dolog, mint hasznosnak, ám biztosak lehetünk benne, hogy kikapcsolható lesz a most még szokatlan funkció.