Bár a Stellantis 14 igencsak komoly márkát foglal magába, csak az Opelt viszik majd el szeptemberben az IAA München Mobility Show rendezvényre. Ezzel továbbra is kérdéses az autószalonok jövője, hiszen ha a gyártók nem mennek el, látogatók sem igazán lesznek.
Már évek óta kérdés, hogy vajon van-e jövője a hagyományos értelemben vett autószalonoknak, hiszen folyamatosan csökken az érdeklődés az ilyen események iránt kiállítói és látogatói oldalról egyaránt. Persze, a rendezők folyamatosan próbálják átalakítani a rendezvényeket, például az IAA Münchenbe telepített szalonja idén már mobilitás show-ként lett meghirdetve, nem pedig autószalonként.
Adhat ez akkora lendületet, hogy visszatérjenek az érdeklődők? Nagyon úgy tűnik, hogy nem. Most például a Stellantis jelentette be, hogy szeptemberben igencsak visszafogottan képviseltetik magukat Németországban. Annyira, hogy a 14 márkájuk közül csak és kizárólag az Opelt viszik el, a többi márka nem kap kitelepülést.
A lépés furcsának hat, hiszen a Stellantis egyre több energiát fektet az európai piac stabilizálásába, amihez látszatra kitűnő eszköz lehet egy ilyen szalon. Igen ám, csak hogy megváltoztak a fogyasztói szokások, azaz ma már a vásárlók inkább a netről és a helyi szalonokból tájékozódnak és nem akarnak többezer kilométert utazni azokért az információkért, amiket pillanatok alatt ingyen megszerezhetnek akár az otthonuk kényelméből is.
Természetesen a gyártók oldaláról is ott van a financiális indok, azaz sokkal olcsóbb és hatásosabb egy netes kampányt felépíteni, mint utaztatni országokon keresztül az autókat, majd drágán helyet bérelni a csarnokokban.