hirdetés

Nem száll be a kijelző csatába az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo vezérigazgatója szerint az olasz márka vásárlói nem igénylik a túlméretes kijelzőket és a vezetést segítő rendszerszerek hadát, így a jövőben nem is rakják tele ilyen dolgokkal az autóikat.

Az autózás és a számítástechnika manapság komoly mértékben kezd összefonódni. Ennek egyik hozománya, hogy a kocsikban is egyre nagyobbak a kijelzők és folyamatosan szaporodnak a digitális funkciók is. Ennek a vonalnak az egyik legkomolyabb képviselője a Mercedes, hiszen a németek már elérték azt, hogy lényegében az egész műszerfal egy óriási kijelző-együttes is lehet.

Vannak azonban olyan márkák, akik nem szeretnének ebbe az irányba elmozdulni. Ilyen például az Alfa Romeo is. A márka vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato ugyanis egy interjúban árulta el, hogy az olasz gyártó vásárlói egyszerűen nem igénylik a gigantikus kijelzőket és a mindent tudó infotainment rendszereket.

„Én tisztelem a Mercedest azért, amit elért a digitális technológiák terén. A mi vásárlóink azonban nem akarnak méteres kijelzőket és többszáz digitális asszisztens-szolgáltatást, amiket ki-be kapcsolgathatnának”- hangzott el a vezérigazgató kijelentése. Ezeket természetesen nem magától találta ki Imparato, hanem egy felmérés eredményéről van szó, mely arra is rámutatott, hogy a legtöbb Alfa Romeo vásárló még a digitális műszeregységből sem kér, hanem inkább analóg megoldásokat szeretnének.

Persze a mai digitális világban azért arra kevés az esély, hogy teljesen analógra váltsanak az olaszok, de a jelek szerint abban biztosak lehetünk, hogy még egy jó ideig nem találkozhatunk az Alfa Romeo kínálatában műszerfal méretű kijelzőkkel.