A Lancia éppen a története egyik legkomolyabb megújulásán megy keresztül, de azért a srácok még hozzányúlnak a régi fegyverükhöz is. Ez nem más, mint az immár 12 éve szinte változatlanul piacon lévő Ypsilon, mely most valószínűleg utoljára kap egy kis frissítést.
A Lancia a Stellantis segítségével éppen ezekben az években építi újra magát lényegében a nulláról. Ez természetesen újabb generációk érkezését is jelenti, például a jelenlegi egyetlen (kizárólag Olaszországban kapható) modelljük, az Ypsilon is megkapja a modern átiratát. Ez utóbbi a tervek szerint már jövőre megtörténik, de a gyáriak azért még egyszer utoljára hozzányúlnak a mostani, immár 12 éve a piacon lévő modellhez.
Persze, ilyen kis időre szó sincs arról, hogy amit lehet, azt átszabtak volna, inkább csak a felszereltségi szinteket alakítgatták egy picit. A belépő szintet jelentő Oro például már alapáron 15 colos Style felnikkel érkezik, jár hozzá az elektromos tükör, az Infotainment kijelzőt viszont kivették a képletből, ezzel visszarepítve a vásárlókat a 90-es évekbe.
Plantino szinten már megtalálhatják a vásárlók a 7 colos érintőképrenyőt is, illetve a tolatókamerát és az Apple CarPlay / Android Auto támogatást. Mindez tovább bolondítható a Comfort csomaggal, mely elektromos hátsó ablakemelést, ködfényszórókat és fűthető tükröket kínál, illetve ott van a Tech csomag, melyben a nem adaptív tempomatot, az automata fényszórót és alblaktörlést és a digitklímát találhatjuk.
A meghajtásról alapból továbbra is az 1 literes háromhengeres mild hibrid benzines motor gondoskodik 70 lóerőnyi teljesítménnyel, illetve kérhető egy 1,2 literes, szintén 70 lóerős benzin-gázos erőforrás is a kis olaszhoz.