Eddig kifejezetten női autóként tartottuk számon a kis olaszt. Jó, persze az is. De nagydarab, sportosan vezető férfiak is nagyon jól érezhetik magukat benne. Kevés stílusosabb városi rohanógépet találnánk nála.
Sikerrel kicsinyítette le a 8C Competizione sportkocsi vonalait az Alfa Romeo, hiszen a MiTo meglehetősen szemrevaló kisautó lett. Az újonnan megjelent dízelmotorokkal már nem csak fürgének, de takarékosnak is ígérkezik – mi az erősebb, 120 lóerős kivitelt próbáltuk.
Túlzás lenne ugyan a MiTót ergonómiai csodának nevezni, de kétségtelen tény, hogy a hasonlóan divatos Fiat 500-assal szemben ebben férfiak, sőt, magasabb termetű férfiak is viszonylag kényelmesen elhelyezkedhetnek. A vezetőülés sportosan alacsonyra állítható, a kormányoszlop meglehetősen közelre húzható, a váltó pedig éppen ott van, ahol lennie kell – nehéz lenne ennél komfortosabb kocsit találni ebben a kategóriában. Persze, a hátsó ülésen már nincs túl jó dolga az utasnak, de még ott is elfogadható a helykínálat. Ugyanakkor a biztonsági öv csak jelentős tornamutatványok árán érhető el. A csomagtartó mérete (270 liter) átlagosnak mondható ebben a méretosztályban, ám a rakodóperem elég magas. A kidolgozás minősége korrekt, és a belső tér anyagai is kifejezetten minőséginek nevezhetőek a kategóriában.
Az 1,6 literes turbódízel 1700-as fordulatszám alatt kissé lusta, de aztán 5000-ig folyamatosan húz, kifejezetten dinamikus menettulajdonságokat kölcsönözve az autónak városi cikázáshoz. Fürgesége ellenére a MiTo nem is fogyaszt sokat: 6,7 literes belvárosi átlaga jónak számít – főleg ilyen menetteljesítmények mellett. Ebben persze nagy szerepe van a hatfokozatú váltónak is. A szerkezet meglehetősen pontos ugyan, viszont túlságosan hosszú úton jár ahhoz, hogy igazán sportosnak minősíthessük. A váltó mellett található a DNA-ra keresztelt vezérlőegység kapcsolója. Ennek segítségével állítható a gázreakció, az ESP, a szervokormány és az elektronikus differenciálzár működése – így az alapbeállításként értelmezett normál fokozathoz képest dinamikusabbá varázsolhatjuk az autót, vagy éppenséggel havas, csúszós útfelületnek megfelelőbb üzemmódba válthatunk. A dinamikus program érezhetően fürgébbé és agilisabbá teszi az autót, de a havas programot koraősszel még nem tudtuk kipróbálni. Kormányzása városi és országúti tempónál pontos, de autópályán a megszokottnál több korrigálásra van szükség.
Mindent összevetve a MiTo kitűnő választás azoknak, akik az átlagosnál drágább, de stílusosabb és fürgébb, egyedi kisautót szeretnének.
Műszaki adatok: Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm
Motor: | soros négyhengeres common-rail dízel |
Hengerűrtartalom: | 1598 cm3 |
Teljesítmény: | 120 LE 3750/min |
Nyomaték: | 320 Nm 1750/min |
Hajtás: | elsőkerékhajtás |
Sebességváltó: | hatfokozatú kézi |
Hosszúság: | 4063 mm |
Szélesség: | 1721 mm |
Magasság: | 1446 mm |
Tengelytáv: | 2511 mm |
Nyomtáv elöl/hátul: | 1483/1475 mm |
Saját/össztömeg: | 1205/1500 kg |
Csomagtartó: | 270/1020 l |
Üzemanyagtartály: | 45 l |
Gumiabroncs: | 195/55 R16 |
Végsebesség: | 198 km/h |
Gyorsulás 0-ról 100-ra: | 9,9 s |
Gyári fogyasztás (város): | 5,9 l/100 km |
(országút): | 4,1 l/100 km |
(átlag): | 4,8 l/100 km |
CO2-kibocsátás: | 126 g/km |
Tesztfogyasztás (átlag): | 6,2 l/100 km |
Tetszett: Kényelmes belső tér, agilis futómű, jó motor
Nem tetszett: Vészfékezéskor instabillá váló hátsó traktus