Azt gondolhatnánk, hogy az autók drágulása komoly kihatással van az amúgy is drága modelleket kínáló gyártók eladásaira. A tények azonban mást mutatnak. A Porsche például nagyon szép eredményeket produkált tavaly, ráadásul nem csak a Cayenne és a Macan modellek voltak kiugróan sikeresek, hanem a 911-eseket is úgy vitték, mint a cukrot.
Anno a Covid által okozott helyzet is rámutatott arra, hogy az autóipar igencsak sérülékeny, ha globális szinten üt be a baj. Az eladások bezuhantak, gyárak álltak le és kereskedések mentek tönkre. Azonban akkor is voltak olyan márkák, akiknek nem hogy össze kellett volna húzni a nadrágszíjat, hanem inkább egyre jobb eredményeket kezdtek el felmutatni. Az egyik ilyen a Porsche volt, aki azóta is évről évre egyre nagyobbat megy az eladások terén, így igazság szerint a 2023-as adatok sem annyira meglepőek. Azonban, ha jobban belenézünk, akkor mégis pár dolgot ki kell emelni.
Tavaly a Porsche összesen 320 ezer autót tudott értékesíteni globálisan, ami mintegy 3 százalékos növekedést jelent a 2022-es adatokhoz képest. A legsikeresebb modell a németek palettáján még mindig a Cayenne, ám érdekesség, hogy az elmúlt 12 hónapban elért 87 553 darabos eladás egy látványos visszaesést mutat az egy évvel azelőtti periódushoz képest. A második helyezett maradt a Macan 87 355 darabbal, ráadásul ez a mutató szinte hajszál pontosan megegyezik a 2022-es adatokkal. Akkor mely modell ment akkorát, hogy mégis jobb eredményt ért el a gyártó?
Nem más, mint a 911-es modellcsalád! Ebből tavaly 50 ezer darab talált gazdára, ami 10 ezerrel több, mint két éve. Ez elképesztő növekedés, főleg egy rétegmodellnek mondható sportkocsinál. Még inkább jelentős a dolog annak fényében is, hogy a 911-es idén kap egy alapos ráncfelvarrást, ami előtt általában egy kivárás szokott lenni, így esni szoktak az eladások, nem növekedni. Érdekesség még, hogy az elektromos Taycan is szépen ment, hiszen a 40 ezres értékesítési adat 6 ezerrel jobb, mint az azt megelőző időszakban, pedig 2023-ban jelentős alkatrészhiány lépett fel a modellel kapcsolatban.
Szintén érdemes megnézni, hogy mely piacokon volt sikeres 2023-ban a Porsche. Lényegében mindenhol, kizárólag Kínában könyvelhettek el egy 15 százalékos visszaesést, bár Ázsia még így is maradt a német gyártó második legjelentősebb felvásárlója. Példányszám alapján Észak-Amerika a legnagyobb Porsche piac, míg a legnagyobb fellendülés Európában látható a 2022-es évhez képest.