Hibrid és teljesen elektromos hajtással mutatkozott be az Opel zászlóshajójának legújabb generációja.
Már egy ideje tudni lehetett, hogy készül, most pedig meg is érkezett az Opel Grandland következő generációja, mely megjelenésében tökéletesen igazodik a gömbvillámosok jelenlegi palettájához. Természetesen itt is megjelenik a méretes „rostély” a kocsi orrán, de azért van némi előrelépés is az eddigiekhez képest. Most már ugyanis világít az új Opel embléma is. Az orrészen végigfutó LED csík karakteres összképet alkot ezzel a megoldással, ráadásul vizuálisan így háttérbe szorulnak a fényszórók, tehát letisztultabb lesz az egész dizájn.
Pedig, az Intelli-Lux Pixel HD fényszóróknak abszolút nincs rejtegetni valója, hiszen darabonként több mint 25 ezer szegmenssel rendelkeznek, azaz pontosabban takarják ki a szemből érkezőket és világítják meg a fontos részleteket, mint ahogyan azt a korábbi Matrix Light rendszer tette.
Nem csak a dizájn alakult át, hanem érezhetően nagyobb is lett a Grandland. Egészen pontosan 4650 mm-es hosszúsággal, 1905 mm-es szélességgel és 1660 mm-es magassággal rendelkezik most már a modell, ami természetesen a belső térre is jótékony hatással van. Nem csak a láb- és a fejtér szellősebb az új generációban, hanem a belső praktikum is kiemelkedő. Mintegy 35 liternyi pakolási lehetőség van a beltérben, azaz bőven van helye mindennek, amit nem akarunk elrejteni az akár 1641 literig bővíthető csomagtérben.
A belső összképet alapvetően letisztultság jellemzi, a központi elem pedig a 16 colos infotainment kijelző és a méretes digitális műszeregység, melyeken információk hada jeleníthető meg. Persze, ha nem akarunk elveszni az információk tengerében, akkor aktiválhatjuk a Pure üzemmódot, mely csak a legfontosabb adatokat jeleníti meg, ezzel egy azonnal átlátható felületet hozva létre.
Természetesen az új Grandland is fel van vértezve a legmodernebb vezetést segítő és balesetet megelőző okosságokkal, mint például a Stop & Go funkcióval működő automata sebességtartó, az intelligens közúti jelzőtábla felismerés, intelligens sebességadaptáció, és a másodlagos ütközést megakadályozó fékrendszer.
Hajtásláncok tekintetében az autó fő profilja a tisztán elektromos hajtás, melynek alapja a 73 vagy 98 kWh teljesítményű akkumulátor, melyek közül az utóbbihoz 700 kilométeres hatótávot ígérnek a gyáriak, gyorstöltővel 26 perc alatt 80 százalékra tölthetőségi képességgel megfűszerezve.
Gondoltak a gyáriak azokra is, akik még nem szeretnének teljesen villanyosra átállni. Később érkezik a palettára ugyanis egy konnektoros hibrid is 85 kilométeres elektromos hatótávval, na meg persze lesz mild hibrid lehetőség is, de ennél jobban egyelőre nem ment bele a technikai részletekbe az Opel közleménye.