hirdetés

Lepontozódott a Swift és a Duster az Euro NCAP töréstesztjén

A Suzuki Swift és a Dacia Duster is csak három csillagot szerzett meg az ötből az Euro NCAP töréstesztjén. Főként a balesetmegelőző rendszerek vizsgálata húzta le a két elérhető árú modell értékelését.

Az Euro NCAP évről évre egyre szigorúbb feltételekkel vizsgálja az új autókat, ráadásul most már komoly mértékben számít bele az aktív balesetmegelőző rendszerek megléte is az értékelésekbe. Sőt, nem elég, hogy rendelhetővé teszik a gyártók ezeket a rendszereket, hanem a jó eredményhez nem szabad felárasnak lenniük, hiszen a szervezet mindig az alapfelszereltségű modelleket vizsgálja a törésteszteken.

Ezért van nehéz dolga manapság az olcsóbb autóknak, így valamilyen szinten számítani lehetett rá, hogy a Suzuki Swift vagy a Dacia Duster eredménye elmarad a Mercedes E osztály vagy a Skoda Superb eredményétől. A három csillag azonban mégis elég kemény lepontozódás.

„A legújabb jogszabályok megkövetelik, hogy ma már minden személyautó rendelkezzen automata vészfékrendszerrel, vészhelyzeti sávtartó rendszerrel, intelligens sebességszabályozással és a vezető éberségét funkcióval. A Dacia Duster és a Suzuki Swift teljesítik ezeket az elvárásokat, de ezen felül nem kínálnak többet, noha az ehhez szükséges technológia bennük van eredendően. Az aktív biztonság terén az Euro NCAP ötcsillagos minősítéshez szükséges elvárásai jelentősen magasabbak, mint amit a jogszabályok előírnak. Csalódást keltett, hogy ezeknek az autóknak az utasvédelme csekély hatásfokról tanúskodik, hasonlóan szerény színvonalú a felnőtt-utasvédelem. A gyermekek védelménél a Dacia kis crossovere jobban teljesít, mint a Swift, melynek eredménye a kielégítő és a rossz között mozog”- hangzott a szervezet értékelése.

Fontos kiemelni azonban, hogy ez az eredmény nem is hasonlítható össze egy akár öt vagy tízéves háromcsillagos eredménnyel, amikor is tényleg a közel életveszélyes kategóriát jelentette ez a pontszám. Az értékelések számtalan ponton dicsérik is mind a két autót, például mindkét modell esetében kiemelik frontális ütközésnél többek között a jó térdvédelmet, illetve az utascella stabilitását is.