A Corvette legújabb generációja bemutatkozott ZR1 kivitelben, mellyel egyben a modell át is lépte az 1000 lóerős teljesítményszintet. Ez egyben a típus történetében az első gyárilag turbós motorral szerelt széria is.
A 2000-es évek elején a Bugatti Veyron 1000 lóerőnyi teljesítménye olyannyira hihetetlennek és túlzónak tűnt, hogy az sokaknál már kiverte a biztosítékot. Hol tartunk most? Sorra jönnek az 1000 ló feletti modellek akár elektromos és SUV kivitelben is, illetve olyan nagymúltú sportkocsik is szépen lassan felzárkóznak, mint például a Chevrolet Corvette.
A legendás amerikai járgány legújabb generációja ugyanis most bemutatkozott ZR1-es kivitelben is, mely több ponton is mérföldkő a típus életében. Először is mindjárt ott van a tény, hogy bizony gyárilag 1079 lóerőnyi teljesítményt képes leadni az autó, amivel megérkezett a Corvette is az 1000 ló felettiek ligájába. A másik ilyen fontos mérföldkő, hogy a legújabb ZR1 5,5 literes V8-as motorja a modell történetében először turbófeltöltőket kapott.
Mire elég ez dinamizmus terén? Egyelőre nincsenek megerősített gyári adatok, de annyit azért elárultak, hogy némi finomítás után nagyjából 350 kilométeres óránkénti tempóra számíthatunk maximumként, illetve a Nordschleifén a tesztelések alkalmával már sikerült elérni vele a tesztpilótának a 322 km/órás sebességet.
Dizájn terén meg kell hagyni, hogy a tudásához képest egészen visszafogott lett az új ZR1, amennyiben nem rendeljük meg hozzá a ZTK névre keresztelt csomagot. Ehhez ugyanis már jár a méretes hátsó szárny, az autóversenyzés világát felidéző lökhárító és a kocsi alatt is leszorítóerőt termelő légterelő-kialakítás. Mindezek mellett áthangolt és keményebb lengéscsillapítást és Michelin Pilot Sport Cup 2R abroncsokat is kapnak a csomag megrendelői.
Hivatalos ára egyelőre még nincs az újdonságnak, de annyi már kiderült, hogy nem limitált szériáról van szó, azaz annyit gyártanak majd le belőle, amennyire csak vevőt találnak az elkövetkező években.