hirdetés

Elektromos tanulmánnyal rukkolt elő az Ariel

A csővázas egzotikus autóiról elhíresült Ariel is belekóstol a villanyosításba. A nemrég bemutatott második generációs Nomad modellt alkották meg elektromos formában is. Egyelőre csak tanulmányként hivatkoznak rá, de a márka igazgatója szerint 2026-ban lényegében ez kerülhet majd sorozatgyártásba is.

Az Ariel éppen egy hónappal ezelőtt rántotta le a leplet a terepezésre szánt Nomad második generációjáról, most pedig máris tovább gondolták a dolgot. Koncepcióként megszületett az elektromos változat, az E-Nomad.

A villanyosított Nomad már első pillantásra megkülönböztethető a Ford motorral szerelt belsőégésű változattól. A légellenállás csökkentése érdekében ugyanis a csőváz újrahasznosítható lenrost biokompozit burkolatot kapott, ami az utascella fölé helyezett pótkereket is magába foglalja. Természetesen kipufogó sincs, annak helyén az elektromos rendszer elemei kerültek elhelyezésre.

A dinamizmusról egy Borg Warner eDM motor gondoskodik, mely a hátsó tengelyt hajtja meg. Ez az erőforrás szinte pontosan azzal a teljesítménnyel rendelkezik (286 lóerő), mint mezei Nomad 2 belsőégésű motorja, természetesen más karakterisztikával, amivel 0-100-as sprinthez elég neki 3,4 másodperc.

Az energiát egy kimondottan az e-Nomad számára a Rockfort Engineering által fejlesztett 41 kWh teljesítményű, a kabin mögött elhelyezett akkumulátor biztosítja, mely a gyáriak szerint nagyjából 240 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

„Az E-Nomad most egy koncepció, de egyben egy ígéret is, mely csak egy kis részét mutatja egyelőre az Ariel jövőjének. Ha végzünk a szokásos, fárasztó tesztelési körökkel, dönthetünk úgy, hogy az E-Nomad felkerül a Nomad 2 mellé a palettára. Ezért is várjuk az ügyfeleink visszajelzését az elektromos variánssal kapcsolatban”- mondta el Simon Saunders, az Ariel vezérigazgatója.

Mennyire veszik komolyan a gyáriak az elektromos forgalmazást? Annyira, hogy már a lehetséges árazással kapcsolatban is szivárogtak ki információk. Az Autocar magazin szerint nagyjából 10 ezer angol fonttal lehet majd drágább az elektromos Nomad, mint a belsőégésű motorral szerelt, melyet 68 ezer fontos áron lehet jelenleg megszerezni.