A Mercedes számára már évek óta az egyik legfontosabb piac a kínai, ám mostanság enyhe visszaesést tapasztalhattak az eladásokban. Éppen ezért most 1,8 milliárd eurót fektetnek kimondottan a helyi gyártású és ottani vásárlóknak készülő paletta felépítésébe.
A Handelsblatt magazinnak beszélt arról egy gyári forrás, hogy igencsak nagy összegeket öl nemsokára a Mercedes abba, hogy tovább erősödjenek a kínai piacon. Ennek az oka, hogy bár évek óta már a német gyártó legjelentősebb piaca a kínai, az elmúlt időszakban mintegy 9 százalékos visszaesést tapasztalhattak az egyre komolyabb helyi konkurencia miatt.
Éppen ezért a paletta megerősítését tűzte ki célul a márka vezetősége, többek között helyi gyártású és kimondottan az ottani piacra készülő modellekkel. Ilyen lesz például a GLE megnövelt tengelytávú változata, mely két ütőkártyát játszik ki egyszerre: a kínai vásárlók által nagyon kedvelt hosszított kasztnit és a még mindig keresett SUV kategóriát.
A forrás kitért arra is, hogy igyekszik a jövőben minden szegmenset lefedni a gyártó, így Kínában is kapható lesz elektromos és hagyományos formában is a következő CLA, illetve a teljesen villanyos V osztály is felkerül a palettára.
Ezek tehát azok a modellek, melyektől a fellendülést várja a német gyártó, van azonban néhány típus, melyet nem igazán erőltetnek. Ilyen például az utóbbi időben szinte eladhatatlanná vált EQS, melynek a kínai konkurencia olyan erősen ígér alá árazásban, hogy már a luxus ígérete sem adja el. Összesen 663 példányt adtak el belőle az első hét hónapban, ami kevesebb mint a fele a tavalyi első hét hónapos eredménynek.