hirdetés

A GR Yaris hajtását kaphatja meg a Toyota GR86 következő generációja

Bár a Toyota GR86 jelenlegi generációja alig három éve van még csak a piacon, a gyártó már gőzerővel dolgozik az utódmodellen. El is kezdtek szivárogni az első információk, például a meghajtásról.

A jelenleg kapható Toyota GR86 közel sem számít régi modellnek, hiszen jelenleg még csak három éve van a piacon, azaz mondhatjuk, hogy a modellciklusa talán felét töltötte eddig ki. A mai világban azonban gyorsan változik az autóipar, ami bizony gyorsabb fejlesztésre készteti a gyártókat, így nem meglepő, hogy a japánok már gőzerővel dolgoznak a következő felvonáson.

Ezt támasztja alá az is, hogy néhány gyári szivárogtatásnak köszönhetően egyre több információ lát napvilágot az autóval kapcsolatban. Most például a japán Best Car magazin közölte le, hogy a Toyota felhagy az eddig használt 2,4 literes szívó megoldással, helyette pedig azt az 1,6 literes turbós háromhengeres motort használja majd, amit többek között a GR Yaris esetében is megtalálhatunk a gépháztető alatt. Ehhez jön még hozzá a hibrid rendszer, mellyel a magazin értesülései szerint jóval 300 lóerő feletti teljesítményre számíthatunk majd.

Az is kiderült, hogy marad a hátsó tengely hajtása, ráadásul nagyon úgy néz ki, hogy a gyártó lehetőségként meghagyja a manuális váltást is, de természetesen automata alternatíva is kerül majd a kínálatba. Hogy mennyire lesz más a GR86, mint amit most ismerünk? Lényegében teljesen, hiszen például a közös Subaru alapok helyett is a Lexus IS rövidített platformját használják majd a gyáriak a mostani információk szerint.